Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...


Sign in to follow this  
Wyimaginowany

Gothic 1

Recommended Posts

Poda mi ktoś linka do gothica 1 bo szukaszm szukam i nie mogę znaleść, tylko full wersja i pl. Pograł bym sobie w niego znowu i szukam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By drenn
      Witajcie kochani. Dziś przedstawię wam, według mnie najlepszy mod do legendy cRPG jaką jest Gothic.


      Jeśli jesteś starym wyjadaczem to z pewnością przeszedłeś produkcję Gothic, ale po jej skończeniu czułeś lekki niedosyt?
      Ta modyfikacja sprawi, że niedosyt zniknie a ty znów zapragniesz zanurzyć się w świat kolonii karnej.

      Ogółem o modyfikacji
      Modyfikacja nosi tytuł "Mroczne tajemnice". Spytacie pewnie co to jest? Kolejny mały mod poprawiający nieco grę? Nie!
      Jest to całkowicie nowa historia, w pełnym tego słowa znaczeniu. Ale zacznijmy od początku.

      Autorami modyfikacji są członkowie polskiej grupy modderskiej "The Poziomkaz". Trzeba zaznaczyć że nikt z nich nie otrzymał za to nawet złotówki, jest to po prostu ich pasja. Mroczne tajemnice powstały z myślą o rozszerzeniu podstawowej fabuły gry, jak również stworzeniu dodatkowej oraz ściśle powiązanej z nią części historii wymyślonej przez autorów.
      Jest tu sporo poprawek, nowości oraz innowacji. Lecz najważniejszą zmianą jest doprowadzenie kolonii do stanu w jakim powinna być, mając w sobie skazańców i przestępców, czyli wroga i nieprzyjazna.
      Niektórzy twierdzą, że "Mroczne tajemnice" to nieoficjalny dodatek. Są głosy iż ten mod jest tym dla Gothic, czym była "Noc Kruka" dla Gothic II.

      Co nowego?

      Naturalnie po raz kolejny zostajemy wtrąceni za barierę, do kolonii pełnej bandziorów oraz dzikich i nieprzyjaznych stworzeń, jednak zmiany są widoczne już na tym etapie gry. Placu wymiany strzegą "bardzo sympatyczni" strażnicy, od których za pyskowanie możemy otrzymać darmową kosmetykę twarzy, gdyby Bullit (postać uderzająca nas w intro) za mało się postarał.



      Idąc ścieżką w stronę obozu, będziemy zmuszeni zapłacić myto, lub otrzymać kolejny oklep twarzy :)
      Po drodze spotkamy jeszcze wiele postaci, niechętnie do nas nastawionych.
      Mod daje po prostu nam odczuć, że nie jesteśmy na wakacjach i nie każdy jest skory do pomocy, jak to było w podstawowej wersji gry ale zostaliśmy wtrąceni do kolonii karnej, gdzie mogą nas zabić nawet za krzywe spojrzenie na kogoś.







      Marzyliście kiedyś aby zostać magnatem? Tutaj macie taką możliwość. Ewentualnie możecie też mieć rządzić jednym z obozów,nie zdradzę którym.
      Mamy tutaj do dyspozycji kilkadziesiąt nowych NPC, kilka nowych obozów, mnóstwo nowego oręża, pancerzy, przeciwników. Do tego całkowicie odmienione lokacje podstawowej wersji gry oraz całkowicie nowe jak np. tajemnicza wyspa.



      Ciekawą nowinką są hełmy dodane przez twórców, jak również bronie o unikatowych właściwościach jak na przykład miecz zadający obrażenia nieumarłym w postaci połowy posiadanego przez nich HP.

      Bardzo ważną i dobrą zmianą jest możliwość wyboru poziomu trudności przy uruchomieniu gry.



      Gra podstawowa jest od 16 roku życia, lecz mod jeszcze bardziej to podkreśla, poprzez dialogi, przekleństwa, niekiedy sadystyczne sceny, oraz poprzez seksistowskie podejście do płci żeńskiej. Wszak pamiętajmy że jest to kolonia karna.



      Nie zabrakło też hazardu. Otrzymaliśmy możliwość obstawiania walk na arenie w starym obozie, lub samodzielnego udziału w takiej walce. Jeśli dobrze obstawimy walkę lub w przypadku udziału w niej, wygramy to otrzymujemy swoją nagrodę pieniężną. W podstawowej wersji gry moglismy tam walczyć tylko dwa razy w ramach questa na przyłączenie się do obozu.
      Do tego została dodana nowa arena, na której walczymy na śmierć i życie. Lecz tą musicie odnaleźć sami, nie będę wam psuł rozgrywki.

      Trochę o nowych obozach

      W modyfikacji otrzymujemy kilka nowych obozów do których możemy dołączyć, rozwiązanie jest ciekawe albowiem po dołączeniu w statystykach postaci wciąż będzie widniała ranga jednego z głównych obozów fabuły. Jest to celowe rozwiązanie aby nie ingerować zbyt mocno w zadania głównych obozów. Wyjątek stanowi obóz przy kopalni, do którego możemy dołączyć nawet gdy należymy już do innej z głównych frakcji. Pamiętajcie jednak, że wtedy zostaniecie z niej usunięci na rzecz obozu w kopalni.

      Obóz fanatyków


      Są to uciekinierzy z obozu sekty, którzy próbują odszukać pewne tajemnicze istoty zwane pradawnymi. Starają się też odkryć prawdziwe oblicze czczonego przez ich dawnych towarzyszy Śniącego.

      Obóz strażników kopalni

      Znajduje się przed starą kopalnią, są w nim najbardziej brutalni ze strażników, którzy upodobali sobie wyżywanie swojej agresji na kopaczach. Mimo, że są oni pod służbą Gomeza to niezbyt lubią zarówno jego, magnatów jak i każdego członka starego obozu.

      Obóz przemytników

      Mały obóz z kilkoma członkami, składający się z rozbitków którzy pechowo płynęli blisko wyspy podczas sztormu, po czym rozbili się o skały i zostali uwięzieni w obrębie bariery. Mimo małej liczebności są oni dość potężną frakcją, którą inni szanują lub się jej boją. Podczas wykonywania ich misji będziemy mogli poznać ich historię.

      Obóz łowców orków

      Niewielki, lecz dobrze ufortyfikowany obóz znajdujący się na terenach orków. Dzięki niemu ataki orków skupiają się właśnie tam a nie na innych siedliskach ludzi. Sam jego przywódca mówi nam, że obóz nie został stworzony aby zabijać orków, lecz po to by najniebezpieczniejsi ludzie w królestwie mieli zajęcie i nie narażali życia innych ludzi.

      Obóz pradawnych


      Tajemnicza frakcja potężnych i wiekowych istot służących Innosowi. To właśnie ta organizacja będzie stanowić rdzeń fabuły mrocznych tajemnic.
      Jednak dostać się do ich świątyni jest bardzo trudno.
      Warto wspomnieć iż mamy tu możliwość zakończenia tego wątku na kilka sposobów.

      Umiejętności
      Prócz standardowych, dodano nam możliwość nauki gotowania oraz kowalstwa, co jest bardzo ciekawym smaczkiem.
      Do tego zmieniono sposób nauki walki broniami na ten z Gothic II.
      Do tego możemy też pobawić się w alchemika lub nauczyć się zaklinać czary w potężne kryształy.

      Ciekawostki

      - Niektórzy zwracają się do bohatera per bezimienny
      - Jeśli użyjemy kodów i opuścimy ciało bohatera, zamiast nazwy "Ja" wyświetla się "bezimienny"
      - Otrzymujemy takie samo ubranie jak w Gothic II
      - Magnaci posiadają gildię strażnik, ponieważ gildia magnat została zastąpiona gildią "kawał sukinsyna" przypisaną bandytom
      - Obok obozu łowców orków znajdziemy ciało o nazwie "Majewski show". Jest to nawiązanie do programu "Szymon Majewski show"
      - Zostało zmienione położenie ksiąg chromanin, zaś same podpowiedzi dotyczące ich położenia zostały zmienione na łatwiejsze do odszyfrowania
      - Możemy zostać magnatem
      - W świątyni śniącego możemy znaleźć trzy części wiersza Zbigniewa Herberta "Przesłanie pana Cogito"
      - W grze pojawiają się tajemnicze poziomki, jest to nawiązanie do twórców moda oraz do easter egga umieszczonego na końcu gry. Za portalem do którego zostaje wessany Śniący po przejściu głównej fabuły gry.
      - W tym modzie to nie Śniący jest naszym ostatecznym przeciwnikiem
      - W całej grze mamy trzy sposobności by uprawiać seks
      - Podczas snu możemy zostać zaatakowani przez bandytę lub nawet zabójcę
      - Sen nie jest już darmowym sposobem na regenerację HP oraz many

      Ocena końcowa

      Zalety:

      + Nowe światy
      + Nowe umiejętności takie jak gotowanie czy kowalstwo
      + Duża ilość nowych questów
      + Kilka nowych obozów z możliwością dołączenia do nich
      + Nowa, wielowątkowa i wciągająca fabuła, która możemy zakończyć na kilka sposobów
      + Dużo nowych pancerzy oraz broni
      + Zaimplementowanie do gry hełmów
      + Dodanie poziomów trudności
      + Sporo nowych przeciwników
      + Poprawiona grafika na poziomie tekstur
      + Mnóstwo nowych NPC

      Wady:

      - Ciężko odnaleźć się na początku gry
      - Niektóre NPC są nam przesadnie wrogie
      - Słaby dubbing, powodem jest to że autorzy sami podkładali głosy. Nie są oni zawodowymi lektorami więc nie zawsze wychodzi im to dobrze
      - Drobne błędy ortograficzne oraz stylistyczne

      Pamiętając, że jest to produkcja za która autorzy nie otrzymali nagrody w postaci finansowej, ogólnie oceniam grę na 9/10
    • By TerroR.
      Opis gry:
      Gothic 2 Noc Kruka jest dodatkiem do gry Gothic 2.Wiele osób uważa grę Gothic 2 Noc Kruka za jedną z najlepszych gier RPG. Ludzie w Gothica nie grają dla grafiki,która jest bardzo słaba,lecz grają dla klimatu i fabuły tej gry.Grę uważam za bardzo ciekawą i bardzo,bardzo polecam zagrać :).
      Krótki opis fabuły:
      Fabuła Gothica 2 Noc Kruka kontynuuję tę,znaną z pierwszej części gry.Bezimienny bohater zostaję w magiczny sposób wyciągnięty spod gruzów Świątyni Śniącego-miejsce ostatniej batalii Gothica. Zbawcą jest nekromanta Xardas,który już na początku mówi o nowym zagrożeniu jakie pojawiło się na wyspie Khorinis.
      Rozgrywka:
      Gothic 2 Noc Kruka oferuję ogromny świat.Składa się on z trzech dużych lokacji,jakimi są okolice miasta portowego,Górnicza Dolina oraz jedna z czterech zaginionych świątyń boga ciemności Beliara,zwana dworem Irdorath.
      Ocena Gry:
      Grafika-Grafika nie jest,ani nigdy nie była dobra. 
      ​Udźwiękowianie-Muzyka w grze jest świetnie dopasowana do tego co dzieję się na ekranie.
      Klimat-W grze jest niesamowity klimat,który mogę określić tak: "Od zera do bohatera".
      Fabuła-Fabuła w grze jest świetna,ale twórcy niesamowicie skopali zakończenie gry. :)
       
      Bardzo Polecam tę grę :)
       
      Informację brałem:Wikipedia,Shadowek 
    • By Shadowek
      Opis Gry:
       
      Gothic 1 jest pierwszą grą w popularnej sadze: "Gothic". Gothic'a 1 wiele osób uważa za jedną z najlepszych gier RPG, ludzie w gothic'a nie grają dla grafiki, która swoją drogą nie cieszyła oka nawet w 2001 roku, lecz grają dla klimatu tej gry oraz fabuły, które są świetne. Gothic'a stworzyło studio "Piranha Bytes" w 2001 roku, a wydało: "Egmont Interactive".
       
      Krótki opis fabuły:
       
      Na samym początku gry jesteśmy wrzucani przez strażników do koloni karnej, w której już na wstępie dostajemy po mordzie od Bullita, (strażnika w starym obozie) z pomocą przychodzi nam Diego i odpędza strażników. Diego daje nam parę rad jak przeżyć w koloni oraz przekonuje nas byśmy dołączyli do Starego obozu. Przed zrzuceniem do koloni otrzymaliśmy list, który musimy zanieść magom ognia, lecz by to uczynić musimy został członkiem, któregoś z trzech obozów.
       
      Ocena Gry:
       
      Grafika- Grafika w grze nie jest ani nigdy nie była dobra, więc grafika bardziej oddala niż przyciąga chociaż w grze Gothic nie chodzi o grafikę.
       
      Udźwiękowienie- Muzyka w grze jest świetnie dopasowana do tego co dzieje się na ekranie, raz jest spokojna, a raz dynamiczna.
       
      Klimat - W grze jest niesamowity klimat, który mogę określić tak: "Od zera do bohatera", na początku czujemy się takim wypierdkiem, który w koloni nic nie znaczy, natomiast na końcu jesteśmy najważniejsi w koloni.
       
      Fabuła - Fabuła w grze jest dobra, ale twórcy niesamowicie skopali zakończenie gry, ale zakończenia nie będę zdradzał :).
       
      Grafika: 6/10
      Klimat: 10/10
      Fabuła: 9/10
      Udźwiękowienie: 9/10
       
      Główna Ocena: 8.5/10
       
       
       
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.