Skocz do zawartości

Zablokowane Linia lotnicza Air Canada musi wypłacić odszkodowania klientowi za wprowadzenie w błąd.


Rekomendowane odpowiedzi

eq7fszO.gif

 

aircanada-samolot.jpg

 

Linie Air Canada muszą zapłacić pasażerowi setki dolarów odszkodowania po tym, jak chatbot podał pasażerowi błędne informacje przed zarezerwowaniem lotu.

 

Jake Moffatt pozwał linię lotniczą do sądu ds. drobnych roszczeń po tym, jak firma odmówiła mu zwrotu pieniędzy za loty, które zarezerwował z Vancouver do Toronto po śmierci jego babci w listopadzie ubiegłego roku. Zanim kupił bilety, zapoznał się z cenami biletów Air Canada dla osób w żałobie – specjalnymi niskimi stawkami dla osób podróżujących z powodu utraty najbliższego członka rodziny – za pomocą chatbota tej linii lotniczej.

 

Wirtualna asystentka powiedziała mu, że jeśli kupi bilet w normalnej cenie, będzie miał aż 90 dni na odzyskanie zniżki z tytułu żałoby. Postępując zgodnie z tą radą, Moffatt zarezerwował bilet w jedną stronę do Toronto za 794,98 dolarów kanadyjskich, prawdopodobnie na pogrzeb lub do rodziny, a później lot z powrotem do Vancouver za 845,38 dolarów kanadyjskich.

 

Rozmawiał także z przedstawicielem Air Canada, który potwierdził, że będzie mógł uzyskać zniżkę na loty z tytułu żałoby oraz że za przelot do Toronto i z powrotem powinien zapłacić około 380 dolarów. Co najważniejsze, przedstawiciel nie wspomniał nic o możliwości ubiegania się o zniżkę w formie zwrotu pieniędzy po zakupie biletu.

 

Kiedy Moffatt złożył później wniosek o zwrot pieniędzy i załączył kopię aktu zgonu swojej babci, wszystko w ciągu 90 dni, linie Air Canada odrzuciły jego ofertę.

 

Personel linii powiedział mu, że nie można ubiegać się o zwrot stawek za bilet żałobny po zakupieniu lotu, co jest sprzeczne z tym, co powiedział Moffattowi chatbot wsparcia. Rozumie się, że wirtualny asystent został zautomatyzowany i nikt nie siedział przy klawiaturze wiele kilometrów dalej.

 

Niezadowolony z tej sytuacji – bot wsparcia przekazał mu błędne informacje – Moffatt pozwał linię lotniczą do trybunału, utrzymując, że korporacja dopuściła się zaniedbania i podała fałszywe informacje, przez co stracił pieniądze.

 

Źródło:

https://oiot.pl/chatbot-air-canada-wprowadzil-w-blad/

 

https://dlapilota.pl/wiadomosci/swiat/air-canada-przegrala-w-sadzie-po-tym-jak-chatbot-wprowadzil-pasazera-w-blad

200w(3).webp.56a31db160fa7649242cef425db105cd.webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie