Skocz do zawartości

Zablokowane <span class="ipsBadge ipsBadge_red">Zamknięte</span> [Poradnik]Jak Napisać Swój Plugin.


PSX

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznijmy więc się uczyć. Dziś zajmiemy się tym w jaki sposób możemy pisać pluginy, oraz szkieletem pluginu. 

Jeżeli chodzi o pisanie pluginów to możemy je pisać nawet w najprostszym programie który znajduję się na naszym komputerze - notatniku. Notatnik to tak naprawdę jest nic. 
Najlepszym programem do pisania pluginów do serwera jest AMXX Studio i to właśnie w nim polecam pisać nasze pluginy. 

Do pisania pluginów będą bardzo przydatne języki takie jak : Język Pawna oraz C++. Nie jest to konieczne, ale będzie wam łatwiej pisać pluginy. Jeżeli ktoś nie chcę się uczyć to ja oczywiście będę objaśniał co i jak z każdą nową pojawiającą się funkcją w trakcie kursu. 

Skoro już mamy przygotowane wszystko co nam potrzebne do pisania pluginów to przejdźmy do wyglądu podstawy naszego pluginu. Trzymajmy się oczywiście pewnej zasady - najpierw kod później wyjaśnienia. 
Szkielet wygląda tak : 



#include <amxmodx> 
#include <amxmisc> 

#define PLUGIN "Nauka AMXX" 
#define VERSION "1.0" 
#define AUTHOR "JestemSlepy" 

public plugin_init() { 
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) 



// Tutaj wpisujemy swój kod 






#include <amxmodx> 
#include <amxmisc> 


Są to biblioteki które zawierają funkcje których możemy użyć w pluginie. Jest ich więcej lecz podałem tylko te. 





#define PLUGIN "Nauka AMXX" 
#define VERSION "1.0" 
#define AUTHOR "JestemSlepy" 
Ta część kodu zawiera nazwę pluginu, jego aktualną wersję oraz autora. 





public plugin_init() { 
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) 

// Tutaj wpisujemy swój kod 

public plugin_init() { 
Powyższa funkcja jest wywoływana na początku nowej mapy. 





register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) 
Tą funkcją ustawiamy informacje o pluginie ( jego nazwę, wersje oraz autora ). 

Jak widać w kodzie pojawiło się 




// Tutaj wpisujemy swój kod 
Jest to komentarz. Ułatwia on pracę nad pluginem. Można go dodawać w dowolnym miejscu w pluginie. 
istnieje również drugi rodzaj komentarza. Wygląda on tak : 




/* Tutaj treść komentarza */ 

To już koniec pierwszej części poradnika. W drugiej przejdziemy już do troche trudniejszych rzeczy i napiszemy plugin który będzie coś robił na serwerze. 

Uwagi końcowe : 

Pamiętajcie każdy public musi zostać rozpoczęty "{" i zakończony "}

 tumblr_lqgmchQUQn1qaitmuo1_400.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość wygenerowana automatycznie

Temat został zamknięty przez moderatora.

 

Powód: Temat został zamknięty.

 

Jeżeli się z tym nie zgadzasz raportuj ten post a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.

Z pozdrowieniami.

Administracja CSowicze.pl

Kontaktując się ze mną:

- Przedstaw się.

- Przejdź do sedna sprawy.

- Zawrzyj istotne informacje.

- Czekaj cierpliwie na odpowiedź.

 

TWORZENIE FOR SPOŁECZNOŚCIOWYCH | ZARZĄDZANIE STRONAMI INTERNETOWYMI

WSPARCIE TECHNICZNE SERWERÓW HLDS | MODERNIZACJA, OPTYMALIZACJA, ZABEZPIECZENIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie