Skocz do zawartości
Forum
Regulamin

Zasady i wytyczne obowiązujące wszystkich użytkowników

Administracja

Poznaj zespół moderatorów i administratorów dbających o społeczność

Ranking Użytkowników

Zestawienie najbardziej aktywnych członków naszej społeczności

Serwery
Bany CS2

System banów na serwerach Counter-Strike 2

Bany CS 1.6

System banów na serwerach Counter-Strike 1.6

Sklep CS2

Dostęp do usług premium i przywilejów na serwerach CS2

Statystyki Graczy - CS2

Sprawdź najlepszych graczy naszych serwerów CS2 oraz ich dokładne statystyki!

Sklep CS 1.6

Oferta usług VIP/SVIP dla graczy Counter-Strike 1.6

Odwołaj się od bana

Oficjalna procedura odwoławcza dla zablokowanych graczy

Społeczność
Wydarzenia

Kalendarz turniejów, konkursów i integracyjnych spotkań graczy

Discord

Dołącz do naszej społeczności na discordzie

Aktualności

Bieżące informacje dotyczące serwerów i środowiska CS

Pomoc

Przewodniki, poradniki i wsparcie dla wszystkich użytkowników

Nowy szablon forum
csowicze.pl


Przygotowaliśmy dla Was nowy wygląd forum! Na pewno znajdziecie rzeczy, które można ulepszyć. Dajcie nam znać w dedykowanym wątku. Wasza opinia jest dla nas ważna!

Czytaj więcej

Największy spamer czatbox'a! Weź udział kolejnej edycji konkursu!


Wraz ze startem nowej odsłony forum ruszamy z kolejną edycją konkursu spamer czatbox'a! Do wygrania fajne nagrody w tym $$$$

Czytaj więcej

Csowicze – Odświeżona Odsłona | Parę Ważnych Informacji


Wracamy po krótkiej przerwie... Przeczytaj ogłoszenie by być na bieżąco!

Czytaj więcej

Nasze serwery

  • Counter-Strike 1.6 Counter-Strike 1.6
    • Nowy ONLY DD2 - PRACE
    • 51.77.39.131:27016
    • 0 / 32 graczy
    • mapa:


      de_airstrip

    • Właściciel:

        • Właściciele
        • Mapa de_airstrip
        • Protokół source
        • Procentowe wypełnienie 0%
        • Najwięcej graczy 2
  • Counter-Strike 2 Counter-Strike 2
    • Nowy Only Mirage
    • mirage.csowicze.pl
    • 3 / 20 graczy
    • mapa:


      de_mirage

    • Właściciel:

  • Teamspeak 3 Teamspeak 3
    • Nowy TS3 - Csowicze
    • ts3.csowicze.pl
    • 0 / 32 graczy
    • Właściciel:

        • Właściciele
        • Protokół teamspeak3
        • Procentowe wypełnienie 0%
        • Najwięcej graczy 3
  • Discord Discord
    • DC CSowicze
    • Kliknij przycisk Połącz
    • 31 / 31 graczy
    • Właściciel:

  • 7 Wszystkich serwerów
  • 48 / 205 Wszystkich graczy
  • 23% Zapełnienie serwerów

Zablokowane <span class="ipsBadge ipsBadge_red">Zamknięte</span> [Poradnik]Jak Napisać Swój Plugin.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zacznijmy więc się uczyć. Dziś zajmiemy się tym w jaki sposób możemy pisać pluginy, oraz szkieletem pluginu. 

Jeżeli chodzi o pisanie pluginów to możemy je pisać nawet w najprostszym programie który znajduję się na naszym komputerze - notatniku. Notatnik to tak naprawdę jest nic. 
Najlepszym programem do pisania pluginów do serwera jest AMXX Studio i to właśnie w nim polecam pisać nasze pluginy. 

Do pisania pluginów będą bardzo przydatne języki takie jak : Język Pawna oraz C++. Nie jest to konieczne, ale będzie wam łatwiej pisać pluginy. Jeżeli ktoś nie chcę się uczyć to ja oczywiście będę objaśniał co i jak z każdą nową pojawiającą się funkcją w trakcie kursu. 

Skoro już mamy przygotowane wszystko co nam potrzebne do pisania pluginów to przejdźmy do wyglądu podstawy naszego pluginu. Trzymajmy się oczywiście pewnej zasady - najpierw kod później wyjaśnienia. 
Szkielet wygląda tak : 



#include <amxmodx> 
#include <amxmisc> 

#define PLUGIN "Nauka AMXX" 
#define VERSION "1.0" 
#define AUTHOR "JestemSlepy" 

public plugin_init() { 
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) 



// Tutaj wpisujemy swój kod 






#include <amxmodx> 
#include <amxmisc> 


Są to biblioteki które zawierają funkcje których możemy użyć w pluginie. Jest ich więcej lecz podałem tylko te. 





#define PLUGIN "Nauka AMXX" 
#define VERSION "1.0" 
#define AUTHOR "JestemSlepy" 
Ta część kodu zawiera nazwę pluginu, jego aktualną wersję oraz autora. 





public plugin_init() { 
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) 

// Tutaj wpisujemy swój kod 

public plugin_init() { 
Powyższa funkcja jest wywoływana na początku nowej mapy. 





register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) 
Tą funkcją ustawiamy informacje o pluginie ( jego nazwę, wersje oraz autora ). 

Jak widać w kodzie pojawiło się 




// Tutaj wpisujemy swój kod 
Jest to komentarz. Ułatwia on pracę nad pluginem. Można go dodawać w dowolnym miejscu w pluginie. 
istnieje również drugi rodzaj komentarza. Wygląda on tak : 




/* Tutaj treść komentarza */ 

To już koniec pierwszej części poradnika. W drugiej przejdziemy już do troche trudniejszych rzeczy i napiszemy plugin który będzie coś robił na serwerze. 

Uwagi końcowe : 

Pamiętajcie każdy public musi zostać rozpoczęty "{" i zakończony "}

 tumblr_lqgmchQUQn1qaitmuo1_400.gif

Napisano

Wiadomość wygenerowana automatycznie

Temat został zamknięty przez moderatora.

 

Powód: Temat został zamknięty.

 

Jeżeli się z tym nie zgadzasz raportuj ten post a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.

Z pozdrowieniami.

Administracja CSowicze.pl

Kontaktując się ze mną:

- Przedstaw się.

- Przejdź do sedna sprawy.

- Zawrzyj istotne informacje.

- Czekaj cierpliwie na odpowiedź.

 

TWORZENIE FOR SPOŁECZNOŚCIOWYCH | ZARZĄDZANIE STRONAMI INTERNETOWYMI

WSPARCIE TECHNICZNE SERWERÓW HLDS | MODERNIZACJA, OPTYMALIZACJA, ZABEZPIECZENIA

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie