Skocz do zawartości

Zablokowane Słowniczek LoL'a


Apoi_eXo

Rekomendowane odpowiedzi

Mechanika gry

  • ace - cała drużyna przeciwnika jest w tej chwili martwa. To świetna okazja do niszczenia wież przeciwnika, trzeba jednak pilnować czasu odrodzenia się przeciwników
  • AD - Attack Damage, czyli po prostu obrażenia fizyczne, które zadajemy zwykłymi atakami
  • aoe - area of effect, czyli umiejętność która swym zasięgiem działania obejmuje pewien obszar zamiast pojedynczego celu
  • AP - ability power, czyli cecha która zwiększa siłę większości umiejętności (liczba w kolorze zielonym w opisie umiejętności)
  • AS - Attak Speed, czyli prędkość ataku
  • aura - pasywny efekt, który działa nie tylko na jego posiadacza, ale również wszystkich czempionów w danym zasięgu. Pozytywna aura działa na sojuszników, negatywna na przeciwników
  • bd/backdoor - atakowanie wież lub budynków przeciwnika bez pomocy minionów, na ogół potępiana przez graczy taktyka, lecz wciąż dozwolona
  • brush - czyli krzaki/zarośla, w których możemy się schować przed przeciwnikiem
  • buff - zwykle jakiś tymczasowy bonus do statystyk postaci
  • build - czyli zestaw przedmiotów składanych na konkretnego bohatera
  • burst - zdolność do zadania jak największych obrażeń w jak najkrótszym czasie
  • carry - postać która, jeśli zagra się nią dobrze, wygrywa drużynowe potyczki w późnym etapie meczu. Na ogół te postacie są słabe na początku rozgrywki i wymagają dużych ilości farmy
  • CC - crowd control, czyli kontrola tłumu. Chodzi tu o umiejętności ograniczające mobilność innych postaci takie jak ogłuszenie, strach, spowolnienie etc.
  • CD - cooldown, czyli czas odnawiania się umiejętności do jej ponownego użycia
  • CDR - cooldown reduction, a po polsku skrócenie czasu odnowienia umiejętności
  • champion - postać kierowana w grze
  • creep - inaczej minion, stwór lub potwór w dżungli, wiążę się z tym skrót "cs" który oznacza creep slain czyli zabite potwory i miniony
  • cs - creep slain, czyli wskaźnik, ile zabiło się minionów i neutralnych potworów
  • dc - disconnection, czyli rozłączenie z grą
  • deny - w League of Legends obecnie tyczy się to tylko jednej postaci - Gankplanka. Deny to mechanika z gry DotA pozwalająca na zabijanie swoich własnych jednostek, co ogranicza złoto i doświadczenie otrzymywane przez przeciwnika. Rise Morale Gankplanka wymaga zabicia własnej jednostki dla otrzymania efektu
  • disable - w zasadzie to samo co CC, czyli umiejętności która ogłuszając, uciszają, unieruchamiają itp.
  • DOT - damage over time, czyli obrażenia rozłożone w czasie
  • dps - damage per second, czyli obrażenia na sekundę. Często odnosi się po prostu do bohaterów, których zadaniem jest zadawanie obrażeń
  • Elo - nazwa systemu przyznającego punkty rankingowe, więcej info:http://pl.wikipedia.org/wiki/Ranking_szachowy
  • executed - egzekucja, następuje wtedy gdy wieża, minion lub neutralny potwór zabije bohatera bez udziału przeciwnika. Za tak zabitego bohatera drużyna przeciwna nie dostaje złota
  • farm - czyli farma, inaczej mówiąc gromadzenie złota. Najszybszą metodą jest szybkie zabijanie dużej ilości minionów lub neutralnych potworów
  • feed - gracz, który ciągle umiera "karmi" (to feed) drużynę przeciwną dając im przez to dużo złota. Bycie nazwanym "feeder" z pewnością nie jest komplementem. Gracz który został nakarmiony ("he is fed) ma dużo zabójstw na koncie i zwykle stanowi przez to ogromne zagrożenie
  • leave, leaver - opuszczenie gry przed jej ukończeniem, osoba tak czyniąca
  • grass - to samo co "brush"
  • harass - nękanie graczy ciągłymi atakami zmuszając ich do leczenia lub cofnięcia się do bazy. W ten sposób "przygotowuje" się również cel do ganku
  • hero - champion, czempion, bohater
  • hitbox - ciężko to przetłumaczyć dosłownie, w grze znajdziemy dwa rodzaje hitboxów:
    1. Hitbox bohaterów/stworów = jest to niewidoczny obszar, jaki zajmuje jednostka i w jakim gra uznaje, że została trafiona przez umiejętności wymagające trafienia w cel (np. skill shot lub AOE)
    2. Hitbox umiejętności = niewidoczny obszar po jakim "przemieszcza" się umiejętność (skillshot, AOE etc.) i w jakim gra uznaje, że umiejętność ta trafiła cel znajdujący się wewnątrz tego obszaru
  • humiliation - zostanie zabitym przez miniona lub neutralnego potwora bez udziału przeciwnika
  • IAS - inreased attack speed, zwiększona prędkość ataku
  • IP - influence points, czyli waluta w grze zdobywana za ukończone mecze. Można za nią kupić nowych bohaterów oraz runy
  • jungle - zdobywanie doświadczenia na neutralnych potworach zamiast na linii, co pozwala dwóm graczom na posiadanie solo linii (środkowa, i zwykle górna)
  • ks - kill steal, czyli "kradzież fraga". Choć jest to kwestia sporna i z reguły zależy od kontekstu walki, w założeniach oznacza, że "kradniemy" komuś fraga dobijając wrogiego czempiona wówczas, gdy to okradziony zadał mu najwięcej obrażeń i to jemu należał się frag
  • lane - linia, na której rozmieszczone są wieże i po której przemieszczają się miniony. Łączy bazy przeciwnych drużyn
  • last hit - czyli dobijające uderzenie. By np. zdobyć złoto za miniony musimy zadać im ostatni cios
  • MR - magic resist, czyli odporność na magiczne obrażenia
  • ms - movement speed, czyli szybkość poruszania się
  • neutrals - neutralne potwory w dżungli
  • OP - overpowered, czyli postać która jest zbyt silna
  • passive - pasywna umiejętność postaci/przedmiotu
  • proc - Programmed Random OCcurence, czyli zaprogramowany losowy efekt. Tyczy się umiejętności lub efektu przedmiotu aktywującego się losowo przy trafieniu lub użyciu
  • root - efekt, który uniemożliwia poruszanie się czempionowi (nie tyczy się czarów przywoływacza)
  • RP - riot points, czyli waluta w grze nabywana za realną gotówkę. Służy do kupowania bohaterów, czasowych boostów IP oraz skórek do postaci
  • silence - efekt, który uniemożliwia korzystanie z umiejętności (poza czarami przywoływacza)
  • skillshot - umiejętność, która wystrzeliwuje pocisk możliwy do ominięcia (np. Dark Binding Morgany)
  • smurf - nowe konto założone przez doświadczonego gracza by grać z początkującymi
  • snowball - zwykle przedmiot (Mejai's Soulstealer, Blade of the Occult, etc.), który staje się coraz silniejszy z kolejnymi zabójstwami
  • stun - ogłuszenie, uniemożliwia podjęcie jakiejkolwiek akcji (poza czarami przywoływacza)
  • support - bohaterowie wsparcia, ich rolą jest wspieranie swojej drużyny leczeniem, aurami i innymi pozytywnymi efektami
  • suppresion - efekt, który uniemożliwia podjęcie jakiejkolwiek czynności, wliczając w to użycie czarów przywoływacza. Jedyna kontra to użycie przedmiotu Quicksilver Sash
  • survi - skrót od survival, czyli "przetrwania". W grze przekłada się to na przedmioty przedłużające życie w walce, dające więcej punktów życia czy odporności
  • tank - postać, której zadaniem jest skupienie na sobie ognia przeciwnika, przeszkadzanie drużynie przeciwnej i wreszcie chronienie swojej własnej drużyny
  • tp, tele - teleport
  • ult - ultimate, czyli czwarta, najsilniejsza umiejętność postaci
  • unique - efekt przedmiotu, który się nie kumuluje
  • UP - underpowered, czyli postać która jest zbyt słaba

Lokacje (Summoner's Rift)

  • top, mid, bot/bottom - kolejno: górna, środkowa i dolna linia na mapie
  • river - rzeka na środku mapy
  • baron nashor - główny boss mapy, widoczny na minimapie jako czerwona czaszka, po zabicia daje potężnego buffa całej drużynie
  • dragon - smok, mini boss mapy, obecnie zapewnia 190 złota dla każdego członka drużyny po zabiciu
  • jungle - dżungla, czyli teren między liniami
  • golem - neutralny potwór w dżungli dający niebieskiego buffa
  • lizard - neutralny potwór w dżungli zapewniający czerwonego buffa

Chat

  • ASAP - skrót od as soon as possible, co oznacza tak szybko jak to tylko możliwe
  • gg - good game, czyli podziękowanie za udany mecz
  • gj - good job, czyli dobra robota
  • gl hf - good luck, have fun, czyli powodzenia, bawcie się dobrze
  • b - back, czyli "odwrót"
  • bait - przynęta, gracz będący przynętą ma za zadanie sprowokować przeciwników do wpadnięcia w pułapkę zastawioną przez jego drużynę
  • bg - bad game, czyli zła gra, nieudany mecz
  • blue - niebieski buff z golema zapewniający szybszą regenerację many i krótszy czas odnowy umiejętności
  • brb - skrót od be right back, czyli "zaraz wracam", używany by poinformować partnera na linii, że musimy na chwilę wrócić do bazy, ale zaraz będziemy z powrotem
  • care, inc - "uważaj", "uważaj, chcą cię zgankować"
  • defend - obrona danej lokacji bez narażania się na atak wroga
  • fb - first blood, czyli pierwsze zabójstwo w meczu nagradzane większą ilością złota
  • ffs - for **** sake. Komuś wyraźnie nie spodobało się to, co właśnie zrobiłeś...
  • focus - skupienie się na danym przeciwniku. "Focus akali!" = najpierw zabijamy akali!
  • gank - zasadzka. "Let's gank bot" = zaatakujmy przeciwników na dolnej linii z zaskoczenia
  • gg - skrót od good game, czyli dobra gra/mecz
  • guard - prośba dżunglera o chronienie go przed gankiem przeciwnika
  • heal - najczęściej prośba o powrót do bazy i zregenerowanie się("go heal"). Często oznacza również prośbę o wyleczenie jeżeli gracz posiada jakąś zdolność leczącą
  • imba - skrót od "imbalanced", oznacza, że dany bohater lub przedmiot jest źle zbalansowany, w domyśle zbyt silny
  • inc - patrz "care"
  • miss/mia/ss - missing, missing in action, czyli "gracz xyz zniknął z linii, uważajcie!". Jedna z najważniejszych i najczęściej używanych fraz podczas pierwszej fazy meczu
  • omw - skrót od on my way, co oznacza "jestem w drodze, zaraz tam będę"
  • oom - out of mana, czyli "skończyła mi się mana!"
  • pot - potion, czyli mikstura bądź eliksir
  • b]poke - poke, czyli z angielskiego szturchnięcie, w grze odnosi się do ranienia przeciwników umiejętnościami zasięgowymi
  • premade - oznacza przygotowaną wcześniej drużynę lub grupę graczy
  • pull - prośba dżunglera o uderzenie, najczęściej, golema tak by ten choć przez chwile nie atakował go
  • push - czyli próba zniszczenia wieży przeciwnika wraz z falami minionów
  • QQ - cry more, czyli "płacz więcej". Używane często wobec narzekających na niezbalansowaną grę, szczęście przeciwnika etc.
  • ragequit - opuszczenie gry z wściekłości (np. po kilku zgonach z rzędu)
  • re - skrót od returned, czyli "powrót/powrócił". Używamy go wtedy, gdy wrogi czempion który wcześniej zniknął z naszej linii, właśnie na nią powrócił
  • red - czerwony buff zapewniający dodatkowe obrażenia oraz szansę na spowolnienie celu przy trafieniu
  • shop, buy - powrót do bazy by kupić nowe przedmioty
  • ss/ss1/ss2/ss bot/ etc. - skrót od "miss"(patrz wyżej) cyfra oznacza ilu graczy zniknęło z linii, a dodanie bot/mid/top oznacza, o którą linie nam chodzi
  • wb - skrót od welcome back, czyli witaj z powrotem
  • wp - skrót od well played, czyli nieźle grałeś/graliście

 

Źródło : http://forums.eune.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=146707

ORNreJm.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość wygenerowana automatycznie

 

Temat został zamknięty przez moderatora.

 

67196739254252100282.png

 

Jeżeli się z tym nie zgadzasz raportuj ten post a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.

 

Z pozdrowieniami.

Administracja CSowicze.pl

POSZUKUJE WSPÓLNIKÓW / OPIEKUNÓW - NA SERWERKI CS:GO!

:!!: Skontaktuj się ze mną po więcej szczegółów :!!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Wiadomość automatyczna


Temat został przeniesiony z

"MMORPGLeague of LegendsLeague of Legends - Tutoriale,"

do

"ŚmietnikArchiwum".

POSZUKUJE WSPÓLNIKÓW / OPIEKUNÓW - NA SERWERKI CS:GO!

:!!: Skontaktuj się ze mną po więcej szczegółów :!!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie