Skocz do zawartości
Forum
Regulamin

Zasady i wytyczne obowiązujące wszystkich użytkowników

Administracja

Poznaj zespół moderatorów i administratorów dbających o społeczność

Ranking Użytkowników

Zestawienie najbardziej aktywnych członków naszej społeczności

Serwery
Bany CS2

System banów na serwerach Counter-Strike 2

Bany CS 1.6

System banów na serwerach Counter-Strike 1.6

Sklep CS2

Dostęp do usług premium i przywilejów na serwerach CS2

Statystyki Graczy - CS2

Sprawdź najlepszych graczy naszych serwerów CS2 oraz ich dokładne statystyki!

Sklep CS 1.6

Oferta usług VIP/SVIP dla graczy Counter-Strike 1.6

Odwołaj się od bana

Oficjalna procedura odwoławcza dla zablokowanych graczy

Społeczność
Wydarzenia

Kalendarz turniejów, konkursów i integracyjnych spotkań graczy

Discord

Dołącz do naszej społeczności na discordzie

Aktualności

Bieżące informacje dotyczące serwerów i środowiska CS

Pomoc

Przewodniki, poradniki i wsparcie dla wszystkich użytkowników

Nowy szablon forum
csowicze.pl


Przygotowaliśmy dla Was nowy wygląd forum! Na pewno znajdziecie rzeczy, które można ulepszyć. Dajcie nam znać w dedykowanym wątku. Wasza opinia jest dla nas ważna!

Czytaj więcej

Największy spamer czatbox'a! Weź udział kolejnej edycji konkursu!


Wraz ze startem nowej odsłony forum ruszamy z kolejną edycją konkursu spamer czatbox'a! Do wygrania fajne nagrody w tym $$$$

Czytaj więcej

Csowicze – Odświeżona Odsłona | Parę Ważnych Informacji


Wracamy po krótkiej przerwie... Przeczytaj ogłoszenie by być na bieżąco!

Czytaj więcej

Nasze serwery

  • 8 Wszystkich serwerów
  • 170 / 321 Wszystkich graczy
  • 53% Zapełnienie serwerów

Sprawdź co u nas się dzieje w

Redakcja

Pokaż ostatnie tematy

Liga typera

Pokaż ostatnie tematy

Serwery

Pokaż ostatnie tematy

Przywitalnia

Pokaż ostatnie tematy

Grafika

Pokaż ostatnie tematy

xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Standardowy Config Counter Strike 1.6 z wyjaśnieniem komend
 
 
unbindall
 
bind "TAB" "+showscores" - pokazanie statystyk
 
 
bind "ENTER" "+attack" - atak
 
bind "ESCAPE" "cancelselect" - wychodzi z danego menu
 
bind "SPACE" "+jump" - skakanie
 
 
bind "'" "+moveup" - poruszanie sie pionowo w górę po śmierci/na spectacor
 
bind "+" "sizeup" - powiększanie okna gry (może spowodować uszkodzenie obrazu)
 
bind "," "buyammo1" - kupowanie amunicji do karabinów
 
 
bind "-" "sizedown" - pomniejszanie okna gry (może spowodować uszkodzenie obrazu)
 
bind "." "buyammo2" - kupowanie amunicji do pistoletów
 
bind "/" "+movedown" - poruszanie sie pionowo w dół po śmierci/na spectacor
 
 
bind "0" "slot10" - sloty przyporzadkowane sa dla broni
 
bind "1" "slot1" - karabiny, snajperki itp.
 
bind "2" "slot2" - pistolety
 
 
bind "3" "slot3" - nóż
 
bind "4" "slot4" - granaty
 
bind "5" "slot5" - paka (w tt)
 
 
bind "6" "slot6"
 
bind "7" "slot7"
 
bind "8" "slot8"
 
 
bind "9" "slot9"
 
bind ";" "+mlook" - umożliwia rozglądanie za pomocą myszki
 
bind "=" "sizeup" - powiększanie okna gry (może spowodować uszkodzenie obrazu)
 
 
bind "[" "invprev" - poprzedni slot (broń)
 
bind "]" "invnext" - następny slot (broń)
 
bind "`" "toggleconsole" - otwiera konsolę
 
 
bind "a" "+moveleft" - poruszanie się w lewo
 
bind "b" "buy" - kupowanie
 
bind "c" "radio3" - komendy radiowe
 
 
bind "d" "+moveright" - poruszanie się w prawo
 
bind "e" "+use" użyj tj. zabieranie hostów, rozbrajanie paki, naciskanie róznych przycisków na mapie
 
bind "f" "impulse 100" - latarka
 
 
bind "g" "drop" - wyrzucenie broni
 
bind "h" "+commandmenu" - menu pomocnicze
 
bind "i" "showbriefing" - wyświetla cele mapy
 
 
bind "j" "cheer" - oszukiwanie?
 
bind "k" "+voicerecord" - pozwala nam na rozmowę w grze przy użyciu mikrofonu
 
bind "m" "chooseteam" - wybieranie drużyny
 
 
bind "n" "nightvision" - włączenie noktowizora
 
bind "o" "buyequip" - kupienie ekwipunku
 
bind "q" "lastinv" - ostatnio wyjęta broń
 
 
bind "r" "+reload" - przeładowanie broni
 
bind "s" "+back" - poruszanie się do tyłu
 
bind "t" "impulse 201" - spray; logo
 
 
bind "u" "messagemode2" - włącza chat tylko dla teamu
 
bind "w" "+forward" - poruszanie się do przodu
 
bind "x" "radio2" - komendy radiowe
 
 
bind "y" "messagemode" - włącza chat ogólny
 
bind "z" "radio1" komendy radiowe
 
bind "~" "toggleconsole" - otwiera konsolę
 
 
bind "UPARROW" "+forward" - poruszanie się do przodu
 
bind "DOWNARROW" "+back" - poruszanie się do tyłu
 
bind "LEFTARROW" "+left" - obracanie się w lewo
 
 
bind "RIGHTARROW" "+right" - obracanie się w prawo
 
bind "ALT" "+strafe"
 
bind "CTRL" "+duck" - kucanie
 
 
bind "SHIFT" "+speed" - ciche chodzenie
 
bind "F1" "autobuy" - Kupuje broń i ekwipunek wpisany w pliku autobuy w katalogu cstrike.
 
bind "F2" "rebuy" - kupowanie ekwipunku z poprzedniej rundy
 
 
bind "F5" "snapshot" - zrobienie screena (zapisują się w folderze /cstrike lub /cstrike_polish pod nazwą danej mapy)
 
bind "F6" "save quick"
 
bind "F7" "load quick"
 
 
bind "F10" "quit prompt"
 
bind "INS" "+klook" - umożliwia rozglądanie za pomocą klawiatury
 
bind "PGDN" "+lookdown" - obrót w dół do pionu
 
 
bind "PGUP" "+lookup" - obrót w górę do pionu
 
bind "END" "centerview"
 
bind "MWHEELDOWN" "invnext" - następny slot (broń)
 
 
bind "MWHEELUP" "invprev" - poprzedni slot (broń)
 
bind "MOUSE1" "+attack" - atak
 
bind "MOUSE2" "+attack2" - atak alternatywny
 
 
bind "PAUSE" "pause" - zatrzymuje grę?
 
_cl_autowepswitch "1" wł, "0" wył zmianę broni tuż po podniesieniu.
 
 
_snd_mixahead "0.1" - wspolczynnik mieszania dzwieku
 
ati_npatch "1.0" - wsparcie dla technologii ATI TRUform. Ustawiona na "1" daje efekt wyższej jakości modeli, ale wpływa na wydajność
 
ati_subdiv "2.0" - Im wyższa wartość tym więcej wielokątów jest dodanych do modeli w celu ich wygładzenia
 
 
bgmvolume "1.000000" - głośność background
 
bottomcolor "6" - Ustawia dolny kolor twojego modelu w HL, który inni widzą (nie działa w cs)
 
brightness "1.000000" - Ustawia jasność
 
cl_allowdownload "1" - wł, "0" wył ściąganie map, dźwięków, modeli i spritów przy połączeniu z serwerem.
 
 
cl_allowupload "1" - wł, "0" wył uploadowanie map, dźwięków, modeli i spritów przy połączeniu z serwerem.
 
cl_backspeed "400" - Ustawia szybkość cofania się gracza
 
cl_cmdbackup "2" - Ustawia ile ramek można przesylać ponownie.
 
 
cl_cmdrate "30" - Odpowiada za to ile razy na sekunde gracz wysyła pakiety do serwera informując serwer o swoich poczynaniach.
 
cl_corpsestay "600" - Ustawia czas w sekundach po jakim znikają ciała
 
cl_crosshair_color "255 250 250" - ustawia kolor celownika
 
cl_crosshair_size "0" - rozmiar celownika
 
 
cl_crosshair_translucent "1" - wł, "0" wył celownik przeźroczysty
 
cl_dlmax "128" - Ustala rozmiar fragmentu komórki tekstur gracza i decals'ow (zakres: 16:1024, liczby muszą być wielokrotnością liczby 16).
 
cl_download_ingame "1" - wł, "0" wył ściąganie map, dźwięków, modeli, spritów i decalsów podczas gry.
 
 
cl_dynamiccrosshair "1" - wł, "0" wył dynamiczny celownik (rozszerzający się podczas biegania, skakania, etc. nie dotyczy strzelania)
 
cl_forwardspeed "400" - Ustawia szybkość biegu gracza
 
cl_himodels "0.000000" - wył, "1.000000" wł lepszą jakość modeli.
 
 
cl_idealpitchscale "0.8" - Przedstawia (głównie w joystickach) jak dużo stopni obraz może skorygować, przy chodzeniu po pochyłych powierzchniach. Jest też używana do utrzymywania poziomu na krzywych powierzchniach (musisz mieć lookstrafe "1" i włączone +mlook).
 
cl_lc "1" - komenda netkodu, Odpowiada za obliczenie i kompensacje opoznienia (laga) przez stronę serwera. (musisz mieć cl_lw "1" i na serwerze musi być sv_unlag "1")
 
 
cl_logocolor "orange" - kolor standardowego logo; sprayu
 
cl_logofile "lambda" - typ standardowego logo; sprayu
 
cl_lw "1" - komenda netkodu, Odpowiada za przewidywanie strzału, ustala jak są one kontrolowane względem dźwięku i animacji.
 
cl_minmodels "0" - wył, "1" wł "okrojone" modele (1 model CT i 1 Terro).
 
 
cl_radartype "0" - wył, "1" wł radar nieprzeźroczysty.
 
cl_righthand "1" - wł, "0" wył widok broni w prawej ręce
 
 
cl_shadows "1" - wł, "0" wył cienie
 
cl_timeout "300" - Ustawia czas nieaktywności, po ktorym klient traci połączenie z serwerem.
 
cl_updaterate "20" - Odpowiada za to ile razy na sekunde gracz otrzymuje dane od serwera.
 
 
cl_vsmoothing "0.05" - Nazywana "wygładzaniem obrazu", umożliwia interpolację pomiędzy wektorami obrazu, wygładza/interpoluje obraz źródłowy i jego kąty.
 
cl_weather "1" - wł, "0" wył efekty pogodowe, np. deszcz na de_aztek.
 
con_color "255 180 30" - Ustawia kolor czcionki na sayu.
 
 
console "1.000000" - włącza tryb konsoli, (mozna ja wywolac w grze)
 
crosshair "1.000000" - wł, "0" wył czerwoną kropkę snajperską w celowniku
 
fastsprites "0" - Ustawia gęstość/jakość dymu - 0/1/2/3, wiecej TUTAJ
 
 
fps_max "72.0" - Ustawia maxymalną liczbę fps, można ustawić ponad 100 tylko jeżeli jest developer "1"
 
fps_modem "0.0" - Ustawia maxymalną ilość fps podczas gry onLINE (nie działa użyj fps_max)
 
gamma "2.500000" - Ustawia poziom gammy - 1/2/3
 
 
gl_dither "1" - W 16-bitowym renderowaniu może być używana forma rozpraszania kolorów, poprzez wygenerowanie w bliskim sąsiedztwie punktów o barwach składowych. Na 32-bitach chyba nie ma żadnego efektu na ściany,a jedynie na niebo
 
gl_flipmatrix "0" - Ustawiona na 1 ma coś wspólnego z celownikiem i zoomem, lecz działa tylko na starych kartach graficznych używających sterowników 3dfx. Używana przy innych kartach/sterownikach buguje celownik optyczny w snajperkach
 
gl_fog "1" - wł, "0" wył mgłę. Została stworzona dla Cs ZERO, ale w 1.6 też działa
 
 
gl_monolights "0" - wył, "1" wł jednolite źródło światła, bez cieni. Kiedy rzucisz granata, zapalisz latarkę to w tym miejscu kolor powróci do normalnego
 
gl_overbright "0" - wył, "1" wł nasycone, bardziej realistyczne oświetlenie
 
 
gl_polyoffset "0.1" - Liczba offsetów przypadających na wielokąt (wyrównywanie wielokątów). Gdy ustawimy wysoką wartość możemy widzieć kule, krew i spraye przez ściany, tzw decal hack. Dla kart ATI-"4", A DLA nvidia "0.1"
 
hisound "1.000000" - włącza najlepszą jakość dźwięku - 1=22kHz, 0=11kHz.
 
hpk_maxsize "4" - Ustawia maxymalny rozmiar pliku (Mb custom.hpk przechowującego logo innych graczy. Ustawione na 0 znaczy, że nie ma limitu.
 
 
hud_capturemouse "1" - wł, "0" wył kursor w commandmenu (nie działa w cs 1.6)
 
hud_centerid "0" - Decyduje gdzie ma się pojawić nick gracza, przy nacelowaniu na niego: w lewym dolnym rogu-0, czy pod kursorem-1
 
hud_draw "1" - wł, "0" wył wyświetlanie HUD'a (ilość pieniędzy, HP, czasu, radaru, celownika etc)
 
 
hud_fastswitch "0" - wył, "1" wł szybką zmianę broni bez potrzeby potwierdzania strzałem wyboru
 
hud_saytext_internal "1" - wł, "0" wył wyświetlanie czatu w grze
 
 
hud_takesshots "0" - wył, "1" wł robienie screena statów przed zmianą mapy
 
joystick "0.000000"
 
lookspring "0.000000" - Wył, "1" wł automatyczne centrowanie obrazu, gdy Mouse Look jest wyłączony (-mlook). Wyłącza też możliwość poruszania myszką do góry i na dół. Powinno być ustawione, gdy Mouse Look jest włączony (+mlook)
 
 
lookstrafe "0.000000" - Gdy jest włączone podczas poruszania myszką na boki zamiast się obracać strejfujesz.
 
m_filter "0.000000" - Wył, "1" wł filtrowanie ruchów myszy, wygładza to jej ruchy.
 
m_forward "1" - Gdy jest włączona a MouseLook jest wyłączony (-mlook) przesuwając myszką do przodu i do tyłu poruszamy się.
 
 
m_pitch "0.022000" - Ustawia ratio (mnożnik) dla komendy sensitivity. Odpowiada za oś pionową. To jest coś jak zoom_sensitivity_ratio. Dzięki m_pitch można zmniejszyć sens'a w grze jeszcze bardziej (nawet poniżej wartości "1"). sens * m_pitch = sens rzeczywisty. Jeżeli przed wartość dla m_pitch wpiszemy '-' da nam to odwróconą oś pionową tzw InvertMouse. Poza tym m_pitch dziala tez jako loop'er, tzn powtarza jakąś czynność mniej więcej dwa razy na sekundę.
 
m_side "0.8" - Ustawia szybkość z jaką można strafować za pomocą myszki. Musisz mieć: lookstrafe "1" i MouseLook (+mlook)
 
m_yaw "0.022" - Ustawia ratio (mnożnik) dla komendy sensitivity. Odpowiada za oś poziomą. To jest coś jak zoom_sensitivity_ratio. Jeżeli przed wartość dla m_yaw wpiszemy '-' da nam to odwróconą oś poziomą.
 
 
model "gordon"
 
MP3FadeTime "2.0"
 
MP3Volume "0.800000" - Ustawia głośnośc empetrójek.
 
mp_decals "300" - Ustawia max. ilość spritów, decalsów, logo, krwi na ziemi widocznych na ekranie.
 
 
name "Player" - Ustawia nazwę gracza.
 
net_graph "0" - Włącza graf wyświetlający stan fps, pingu, stanu pakietów etc 0/1/2/3. Więcej o net_graphie TU
 
net_graphpos "1" - Odpowiednio ustawia na lewo, prawo, w centrum graf.
 
 
net_scale "5" - definuje skalę pakietów, domyślnie 1px to 5 bajtów danych. Zmiana na wartość 1 zwiększy rozmiar (bardziej rozciągnięty do góry), wartości większe od 5 spłaszczą wykres tylko dla net_graph 2.
 
r_bmodelhighfrac "5.0"
 
s_a3d "0.000000" - wył, "1" wł wsparcie dla technologii A3D.
 
 
s_automax_distance "30.0" - Ustawia maxymalny dystans, który dźwięk może przebyć.
 
s_automin_distance "2.0" - Ustawia minimalny dystans, który dźwięk może przebyć
 
s_bloat "2.0" - współczynnik dla wielokątów tylko w A3D 2.0. Efektywnie skaluje wielokąty poprzez określoną liczbę. Można tym zapełnić lukę zostawioną przez nierenderowane, małe wielokąty.
 
s_distance "60" - Ustawia ratio/mnożnik dla jednostek w grze i metrów. Ma wpływ na szybkość, pozycje i dystans dźwięku. Wyższe wartości sprawiają, że słyszymy wszystko bliżej.
 
 
s_doppler "0.0" - Ustawia w grze efekt Dopplera
 
s_eax "0.000000" - Włącza wsparcie dla technologii EAX
 
s_leafnum "0"
 
s_max_distance "1000.0" - Określa dystans w metrach, na którym głośność jest minimalna. Np. jeśli jest ustawione na 3m, wówczas głośność będzie najwyższa na odległości 3 m i poniżej, i połowa głośności na odległości 6 m
 
 
s_min_distance "8.0" - Określa dystans, na którym głośność jest wyciszona (mute). Gdy dźwięk jest wyciszony zwalnia także obciążenie CPU, chyba że używasz miksowania hardwarowego.
 
s_numpolys "200" - Określa maxymalną liczbę wielokątów przeznaczonych do renderowania. A3D 2.0 only. Ustawienie tej komendy to to samo co utawienie 's_geometry 0'.
 
s_polykeep "1000000000"
 
s_polysize "10000000" - Określa najmniejszą powierzchnię wielokątu, która ma być renderowana dla efektu okluzji. Im wyższa wartość tym lepsza jakość renderowania, ale większe zużycie CPU.
 
 
s_refdelay "4" - Określa opóźnienie pomiędzy źródłem dźwięku, a jego najbliższym odbiciem tylko w A3D 2.0 - Im wyższa wartość tym większa różnica pomiędzy dźwiękiem źródłowym, a odbiciem. [0-100]
 
s_refgain "0.4" - Ustawia przyrost/powiększenie poszczególnego odbicia. W miarę wzrastania dystansu wysoka częstotliwość jest filtrowana[/b] i głośność dźwięku maleje. Tylko w A3D 2.0 .[0-10]
 
s_rolloff "1.0" - Określa poziom głośności podlegający wpływowi dystansu między dźwiękiem, a słuchaczem. Może być w zakresie 0.0 (brak rolloff) do 10.0. Wartość 1.0 oznacza, że efekt jest realistyczny.
 
s_verbwet "0.25" - Kontroluje mokry/suchy mix odbić dźwięku. Im wyższa wartość tym bardziej "mokre" odbicia. Tylko w A3D. [0-1.0]
 
 
sensitivity "3.000000" - Ustawia czułość myszki.
 
skin ""
 
spec_autodirector_internal "1" - Blokuje myszkę w trybie spectator, na kamerze "chase cam".
 
spec_drawcone_internal "1" - Pokazuje te pomarańczowe stożki/trójkąty w trybie spectator, na kamerze "overview" wskazujące, w którą stronę patrzy się obserwowany gracz.
 
 
spec_drawnames_internal "1" - Pokazuje nicki graczy w trybie spectator, na kamerze "overview"
 
spec_drawstatus_internal "1" - Pokazuje status gry (nazwę mapy, czas) w prawym górnym rogu ekranu. Komenda nie działa odkąd jest Steam.
 
spec_mode_internal "1" - Ustawia pierwszą kamerę, którą będziesz miał ustawioną zaraz po wejściu do trybu spectator, lub jak cię zabiją. Zmienia się automatycznie, gdy naciskasz spację, ctrl lub komendą "spec_mode" w trybie spectator. Wartość musisz ustawić przed wejściem na serwer, żeby działała. 1-Zablokowana "Chase Cam", 2-Wolna "Chase Cam", 3-"Free Look", 4-"First Person", 5-"Free Map Overview", 6-"Chase Map Overview".
 
 
spec_pip "0" - Ustawia w trybie spectator ten mały, kwadratowy ekran (Picture-in-Picture). 0-Wyłączony, 1-"Chase Cam" gracza, 2-"First Person", 3-"Chase Map Overview" (Oddalony), 4-"Chase Map Overview" (przybliżony), 5-Zbugowany tryb, pokazuje na małym ekranie wszystkie spritesy z trybu overview, tzn: pomarańczowe stożki, nicki graczy, czerwone kółka znaczące pozycję gracza etc.
 
 
suitvolume "0.250000" - ustawia głośność przedmiotów po stronie gracze (np podnoszenie czegoś)
 
sv_aim "0.000000" - Włącza Auto-Aim, tzn, że celownik jest zablokowany na określonej wysokości, a ruszać nim można tylko na boki. Działa tylko w HL, na serwerze musi być sv_cheats "1". [0-1]
 
sv_voiceenable "1" - wł, "0" wył możliwość rozmawiania przez mikrofon na serwerze.
 
 
team ""
 
topcolor "30" - Ustawia kolor koszulek twojego modelu w HL, który inni widzą (nie działa w cs)
 
viewsize "120.000000" - szerokość kąta widzenia (120 stopni max)
 
voice_enable "1" - wł, "0" wył możliwość porozumiewania się przez mikrofon.
 
 
voice_forcemicrecord "1"
 
voice_modenable "1.000000"
 
voice_scale "0.750000" - ustawia głośność głosów innych graczy podczas rozmów przez mikrofon (także twojego głosu jeżeli używasz voice_loopback "1")
 
volume "0.800000" - Ustawia głośność gry.
 
 
+mlook
 
+jlook
 
exec userconfig.cfg - otwiera pliki (w tym wypadku userconfig.cfg)
 
 
Poradnik, może być dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z Counter Strike 1.6 i chcą się dowiedzieć co dana komenda oznacza.

Poradnik nie jest mojego autorstwa.
Źródło : internet
x7e4AkJ.png

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie