Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Zablokowane Recenzja gry Deus Ex Mankind Divided


drenn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Użytkownik Miesiąca

deus-ex-mankind-divided-pc-mac-game-stea

 

"Czasem musisz odpuścić i zaakceptować czym się stałeś."

 

Rozłam ludzkości to bezpośrednia kontynuacja rewolucji ludzkości. Świat mocno ruszył do przodu, a ludzie mogą nieco nadrabiać swoje fizyczne niedoskonałości przy pomocy elektronicznych i mechanicznych wszczepów. Jeśli straciłeś rękę w wypadku, to nie jesteś skazany na kalectwo, wystarczy odpowiedni wszczep-proteza i nieco rehabilitacji abyś znów był w pełni sprawny, a nawet więcej.

Niestety w wyniku spisku najbogatszych ludzi świata, w 2027 roku każdy posiadacz wszczepu został zhackowany i wpadł w szał, zabijając lub raniąc każdego "naturalnego", którego spotkał na swej drodze. Na całej planecie zginęły miliony ludzi, a media będące tubą propagandową oligarchów zręcznie omijają fakty i jeszcze bardziej napędzają strach oraz nienawiść wobec ulepszonych.

Dochodzi do masowych prześladowań ludzi z wszczepami zarówno przez cywilów jak i przez niektóre władze państw i nawet najbardziej liberalne kraje ograniczają ich prawa. Nienawiść idzie tak daleko iż mamy powtórkę z II Wojny Światowej- zaczynają powstawać obozy dla ulepszonych.

 

Jednak nie wszyscy chcą być popychadłami, chcąc dać odwet prześladowaniu, niektórzy stworzyli grupy, które przeprowadzają ataki terrorystyczne na ludności cywilnej i ważnych budynkach publicznych. Interpol tworzy specjalną grupę operacyjną mającą zwalczać terroryzm i zakłada bazę w stolicy Czech- Pradze, gdzie dochodzi do największej ilości ataków oraz obok której znajduje się najbardziej znany i największy obóz dla ulepszonych.

Sytuacja staje się coraz bardziej napięta, a w samym jej środku ląduje Adam Jensen, który po wydarzeniach poprzedniej części przez rok dochodził do siebie. Człowiek u którego połowa ciała to wszczepy bojowe, były komandos oraz szef ochrony korporacji zajmującej się wszczepami, a obecnie agent Interpolu w TF29, czyli grupie operacyjnej zwalczającej terroryzm. Poza tym szpieg kolektywu Juggernaut, czyli grupy hakerskiej chcącej w końcu zdemaskować działania oligarchów. 

 

mank1.jpg

 

Sama gra zachwyca swoją oprawą graficzną, zarówno pod względem wyglądu jak i ilości szczegółów. Świetnie widać to właśnie w Pradze, gdzie obok nowoczesnych i gładkich szklanych oraz metalowych budowli, możemy podziwiać stare bloki i kamienice, które niezwykle ze sobą kontrastują. Niemal z każdym przedmiotem możemy wejść w interakcję, od skrzyń po głupi kubek po kawie.

Zresztą nie tylko przedmioty wykonano z należytą pieczołowitością, ponieważ także postacie niezależne nie tylko wyglądają, ale też zachowują się naturalnie. Każda ma nam coś mniej lub bardziej miłego do powiedzenia i każda coś w tym świecie robi. To nie jest tak, że wszyscy stoją i czekają (no może poza prostytutkami), NPC rozmawiają ze sobą, piją kawę w kawiarni, czytają gazety czy wiadomości w telefonie, nawet policja aresztuje obywateli na naszych oczach. Świat jest niezwykle  żywy przez co chętnie się w niego zanurza, tym bardziej, że fabularne prześladowania są tutaj odczuwalne. Nieraz zobaczymy leżące na ulicy brudne "klekoty", które w wyniku swoich ulepszeń straciły pracę oraz dom, a nawet rodziny. Sami nie raz zostaniemy zatrzymani przez policję, która zażąda od nas dokumentów.

 

maxresdefault.jpg

 

Warto też zwrócić uwagę na mimikę i zachowanie postaci, które nie gapią się na siebie sztywno. Podczas gdy z kimś rozmawiamy zarówno Adam jak i jego rozmówca może wyrazić zaskoczenie, gniew itd. Wszystko zależy od dialogu. Warto zaznaczyć, że każdy jest inny i należy rozsądnie dobierać słowa. Jedni wolą gdy wali się do nich prosto z mostu, nawet jeśli mieliby usłyszeć najgorszą prawdę. Inni zaś potrzebują pocieszenia lub zwykłej logicznej argumentacji. 

Ciekawe jest to, że nieraz przyjdzie nam bawić się w psychologa, gdyż przyjdzie nam wkraczać w konwersacje z ludźmi o różnych charakterach ale także z problemami psychicznymi takimi jak rozdwojenie jaźni, syndrom ocalałego czy depresja.

 

Świat Deus ex skrywa wiele tajemnic, co zachęca gracza do jego odkrywania. I nie chodzi tu wyłącznie o misje poboczne, ale o ogólne zwiedzanie. Gra nagradza dociekliwych za odkrywanie ukrytych miejsc, nie tylko poprzez dodatkowe punkty doświadczenia, ale także przedmioty oraz historie ludzi z Pragi. Uzyskując dostęp do komputerów czy palmtopów (swego rodzaju smartfonów) możemy czytać wiadomości ich posiadaczy i dowiedzieć się z nich o ich problemach, celach lękach, ambicjach, czynach i wiele więcej. Może się czasem okazać, że z pozoru miła i strachliwa pani sąsiadka jest seryjną morderczynią ;) 

 

Same misje poboczne to również wykonany kawałek chleba, który  chętnie pochłania się w całości w ogóle zapominając o głównym zadaniu. Można wręcz powiedzieć iż niektóre z nich stanowią dodatkową fabułę, która świetnie uzupełnia świat. Przyjdzie nam zostać detektywem pracującym nad tajemniczymi zabójstwami czy też pośrednikiem pomiędzy dostawcą towaru a gangsterem, a nawet będziemy mogli uwolnić znajomego z więzienia czy pomóc uciec z miasta żonie pewnego członka mafii, która zbyt wiele się dowiedziała.

 

photo-0-1470995277925.jpg

Deus Ex: Rozłam Ludzkości wpisuje się zarówno w kanon gry FPS jak i skradanki, to jak zechcemy prowadzić Jensena i jaki styl rozgrywki wybierzemy zależy tylko od nas. Możemy bawić się w cichego skrytobójcę i wybijać wrogów po chichu i chowając ich ciała, możemy przekraść się niczym duch i ominąć każdego tak by nikt nawet nie słyszał o naszej obecności, możemy zabawić się w hakera i skierować własne obronne roboty oraz działa przeciw ich posiadaczom, możemy też robić kompletną rozwałkę i po prostu wbijać w sam środek pomieszczenia z gnatem.

Gra oddaje broń i gadżety do każdego z możliwych stylów, są pistolety, karabiny, strzelby, snajperki, oprogramowanie do wspomagania hakowania, paralizatory, a nawet karabiny usypiające. Do tego jeszcze różne rodzaje granatów, min oraz amunicji.

 

MorningComeTooSoon11.0.0.jpg

 

Oczywiście Deus Ex nie byłoby tak wyróżniające się, gdyby nie wszczepy, a tak się składa, że agent Jensen ma ich całą masę, z czego niektóre są dobre zawsze, a inne nadają się pod konkretny styl gry. Ogólnie pod względem poprzedniej części nie zmieniło się wiele, z wyjątkiem tego iż Adam ma teraz dodatkowe eksperymentalne ulepszenia, których zdobycie zostało bardzo dobrze wytłumaczone podczas fabuły. Tak więc możemy widzieć przez ściany, być niewrażliwym na wdychanie toksyn, hakować systemy, zwiększać celność czy szybkość ładowania, skakać na kilka metrów, tworzyć specjalne tarcze czy fale uderzeniowe i wiele więcej. 

 

Należy tylko pamiętać, że nic nie ma za darmo, a by móc aktywować ulepszenie oraz jego dodatkowe benefity z drzewka, należy zapłacić punktami praxis. Za każdy awans poziomu otrzymuje się jeden punkt, ale prócz tego dodatkowe można czasem zakupić u handlarzy lub znaleźć w dobrze ukrytych miejscach w całej grze.

 

Podsumowując, Deus Ex Mankind Divided to tytuł, który powinien zadowolić niemal każdego. Twórcy pozwalają bawić się tak jak chcemy i niczego nam nie narzucają. Co więcej poprzez wybory pośrednio zadają też pytania polityczne, życiowe, etyczne itp. Lepiej uratować przed gettem samotną młodą kobietę czy staruszka? Szukać dalej prawdziwego zabójcy czy zrzucić winę na polityka mającego zatarg z ofiarą? Ujawnić przestępstwo popełnione w dobrej wierze czy dochować tajemnicy?

To właśnie wybory gracza sprawiają, że Deus Ex jest tym czym jest, czyli grą w której to gracz po części kreuje to jak wygląda otaczający go świat.

 

 

 

Darmowy hosting zdjęć i obrazków
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • drenn poleca ten temat

  • drenn usunał z polecanych temat
  • drenn zablokował ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

Powiadomienie o plikach cookie