Skocz do zawartości

Zablokowane Nowy polski samochód


Rekomendowane odpowiedzi

Oto Autobox Honker AH 20.44, czyli pierwszy prototyp nowego polskiego samochodu, który można spotkać nie tylko na publicznych drogach, ale także w tych miejscach, gdzie dotrze jedynie prawdziwa terenówka czy ciągnik. Twórcy zapewniają, że nowy model nadąży w terenie za czołgiem i przyda się nie tylko w wojsku, ale także w innych służbach.

Autobox Honker AH 20.44

 

Pora na zupełnie nową polską terenówkę: Autobox AH 20.44. Wojciech Cyrkowicz z firmy Autobox Innovations ze Starachowic zastrzega, że nie jest to jednak następca Honkera. Nie kryje przy tym, że samochód powstał w oparciu o założenia wojskowego programu Mustang, w którym długo poszukiwano następcy słynnych polskich terenówek. Stąd m.in. przygotowanie do transportu lotniczego, odpowiednie parametry kątów najazdu i zjazdu, czy opcja przewozu 9 żołnierzy.

 

Autobox Honker AH 20.44

 

Bez wątpienia Autobox AH 20.44 to prawdziwa terenówka ze stałym napędem na 4 koła. W firmie żartują, że auto lepiej sprawuje się w terenie niż na asfalcie i powstało po to, aby nadążyć za rozpędzonym czołgiem. Stąd solidna konstrukcja na ramie, dwa sztywne mosty, sprężyny śrubowe, reduktor i blokada trzech mechanizmów różnicowych. Zadbano także o odpowiednie kąty natarcia i zejścia oraz spory prześwit (288 mm przy obecnie stosowanym ogumieniu).

Autobox Honker AH 20.44

 

Dlatego tajemnicą pozostaje masa samochodu (DMC do 3,5 t), gdyż zależnie od modyfikacji może się znacząco zmienić. Mimo to znamy już sporo szczegółów. Prototyp otrzymał stalowe nadwozie oraz aluminiowe drzwi i maskę. Auto mierzy 4,86 m długości, 2,07 m szerokości (pomiar bez lusterek) oraz 2,13 m wysokości (rozstaw osi wynosi aż 2,95 m). Dla porównania, to pojazd tak długi jak Volkswagen Touareg i szeroki jak duży dostawczy MAN TGE.

Autobox Honker AH 20.44

 

W środku prócz cyfrowych zegarów znajdziemy pięć osobnych foteli (opracowane na miejscu przez jedną z firm ze Starachowic). W prototypowym egzemplarzu zachowano wydzieloną przestrzeń ładunkową. Przewidziano jednak cztery dodatkowe fotele umiejscowione tak jak ławeczki na burtach w dawnych Honkerach. Wersja dla dziewięciu osób nie powinna dziwić, gdyż w pierwotnych założeniach wojskowego programu Mustang przewidziano możliwość transportu takiej liczby żołnierzy.

 

 

Pod maską pojazdu Autobox AH 20.44 pracuje mocny czterocylindrowy diesel marek Iveco/Fiat z rodziny F1C. To trzylitrowy motor o mocy 195 KM (na rynku występują także mocniejsze wersje). Otwartą kwestią pozostaje, czy tyle wystarczy, gdyż szykowana jest wersja 5,5 tony z odpowiednim opancerzeniem (zależnie od wymogów wojska czy innych służb). W planach są również inne wersje nadwoziowe, czyli przede wszystkim pikapy z krótszą (dwuosobowy) lub wydłużoną kabiną. Twórcy nie kryją, że nowy pojazd opracowano nie tylko z myślą o wojsku, ale także i innych służbach.

 

 

Źródło : Onet.pl

Auto-świat.pl/premiery- motoryzacji

 

 

9U61ktU.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gangsta zablokował ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie