Skocz do zawartości
Konkurs MCFarma - Minecraft Edycja 1 ×
MISS & MISTER | WIOSNA 2024 ♥ ×
EVENT Kobiety vs Mężczyźni ×
[KONKURS] Znajdź pisanki! ×

Zablokowane Czy to koniec loot boxów?


drenn

Rekomendowane odpowiedzi

spacer.png

 

Skrzynie z losowymi łupami w grach w przeciągu kilku lat stały się prawdziwym hitem, który gracze pokochali mimo, że zwykle trzeba na nie wyda prawdziwe pieniądze. Dlaczego tak jest? Powody są dwa: za dużo niższą sumę możemy otrzymać ciekawe przedmioty w grach a dodatkowo zawsze towarzyszy nam mały dreszczyk emocji przy każdym otwarciu.

Czy ktoś potrafi sobie wyobrazić gry bez skrzyń? Raczej będzie ciężko, ale może należy się jednak przygotować?

 

CO JUŻ WIEMY?

W ciągu ostatnich dwóch lat  tzw. lootboxy stały się tematem kontrowersyjnym, a to za sprawą głośnych krzyków mówiących, że jest to hazard i proceder ten powinien zostać ograniczony. I rzeczywiście, jakby nie patrzeć pomijając przypadki skrzyń darmowych to wszystko spełnia normy gry hazardowej: płacisz za coś nie wiedząc co otrzymasz, a wynik może wyjść na korzyść lub też nie (w większości na  niekorzyść).

W wielu krajach nadal trwają debaty na temat tego czy skrzynki faktycznie należy zaliczać do gier hazardowych. Jeśli chodzi o Polskę to nasi politycy uznali, że skrzynie z losowymi przedmiotami nie zaliczają się do tej kategorii. Zresztą u nas hazard jest ściśle kontrolowany i skoro rząd w skrzynkach nie widzi nic ciekawego oznacza to, że nie ma się czego obawiać.
Są jednak kraje takie jak chociażby Belgia czy Holandia gdzie skrzynie z losową zawartością zostały całkowicie zakazane, a w innych wprowadza się lub trwają rozmowy o wprowadzeniu restrykcji. We Francji zaś zostały nałożone ograniczenia z których wynika, że kupujący musi z góry wiedzieć co znajduje się w skrzyni, o oczywiście zlikwiduje element losowości.

 

spacer.png

 

Stany Zjednoczone również szykują się na podjęcie tematu, chociaż tutaj nie wiadomo co będzie, ponieważ głosy za i przeciw są podzielone. Jeśli jednak i tam powstanie zakaz to wiele firm z branży może czekać redukcja etatów, ponieważ USA stanowi bardzo dużą część wydatków na produkty świata wirtualnego.

Główne założenia są dwa: skrzynia nie może być już skrzynią oraz gracz musi wiedzieć co znajduje się wewnątrz jeszcze zanim otworzy pojemnik.

 

CO ROBIĄ TWÓRCY ORAZ FIRMY?

Wiele firm już zaczęło dostosowywać swoją zawartość w obrębie  niektórych krajów. 
Weźmy chociażby Rocket League, które teraz przeszło pod skrzydła Epic Games, gdzie tradycyjne skrzynie zostały całkowicie usunięte i podmienione na tzw. blueprinty. Różnica między tymi a skrzynką jest taka, że widzimy co się w nich znajduje jeszcze przed otwarciem.

O coś znacznie bardziej wymyślnego pokusiła się firma Valve we Francji gdzie tamtejsi użytkownicy otrzymali w CS:GO nowe narzędzie zwane x-ray scanner, które pozwala prześwietlać skrzynie by dowiedzieć się co skrywają w środku. Brzmi pięknie, lecz jest pewien haczyk. Gdy już użyjemy skanera to ten blokuje się i by móc ponownie go użyć musimy wykupić klucz do przeskanowanej wcześniej skrzyni i ją otworzyć. Tak więc w zasadzie nie zmieniło się nic poza brakiem dreszczyku emocji podczas otwierania. 

 

 

Warto też dodać, że nie ma już możliwości kupna skrzyń poprzez rynek steam, chociaż nadal można je sprzedawać.
Jest to sprytne rozwiązanie tylko dla Francuskich graczy, które ma obejść restrykcje polityków. Jednak nie ma się co łudzić, jeśli w innych krajach będzie podobnie to i je czeka korzystanie ze skanera.

 

 

spacer.png

 

Najgorsze rozwiązanie zastosowała firma Webzen, która ma pod sobą wiele gier MMORPG. Holenderscy gracze musieli pożegnać się z  bardzo lubianym MU Origin, ponieważ twórcy zamiast próbować po prostu przerobić itemshop by usunąć z niego lootboxy postanowili całkowicie zablokować dostęp do gry na terenie całego kraju.

Kolejna firma, która dostosowała się do warunków na rynku to Activision Blizzard, która dla obywateli Belgii usunęła wszelkie możliwe losowe skrzynie z  popularnego Overwatcha oraz Heroes Of The Storm. Teraz jedyną opcją nabycia skórek jest bezpośrednie kupno.

 

CO NAS CZEKA?

Nie wiadomo co przyniesie przyszłość, póki co problem objemuje jedynie kilka krajów Unii Europejskiej, jednak jeszcze rok temu dotyczył on jedynie Belgii, tak więc sytuacja rozwija się dość szybko. I nadal pozostaje pytanie co z resztą krajów? Czy możemy czuć się zagrożeni widmem pozbawienia skrzynek? Być może wystarczyłoby  tylko udostępniać lootboxy graczom pełnoletnim, którzy udowodnią w jakiś sposób swój wiek?

Nie wiadomo też co będzie z serwisami takimi jak Gamehag, dogry czy bananki oraz inne podobne strony, które w większości żyją z losowych skrzyń. Nie wiadomo również czy dalej będzie można zdobywać skrzynie darmowe.

Niestety nadal mamy więcej pytań niż odpowiedzi i pozostaje liczyć na to, że rząd postanowi nie utrudniać nam zbytnio wirtualnego życia.

Darmowy hosting zdjęć i obrazków
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość poleca ten temat

Moim zdaniem Steam, Valve, przygotowuje nas do właśnie zakupu skrzynek ze skinami, a nie skrzynek, potem klucza i losowania.

Chciałbym zobaczyć jak wtedy wyglądałby rynek steam, oraz ceny takich skrzynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość usunał z polecanych temat
  • Gość zablokował ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie