Skocz do zawartości
MISS & MISTER | WIOSNA 2024 ♥ ×

Zablokowane #1 Farmienie


Rekomendowane odpowiedzi

Nie umiecie farmić, lecz chcecie się nauczyć? Macie ochotę zyskać przewagę nad przeciwnikiem? W tym poradniku wam przedstawię podstawy farmienia.

Może zacznę od samego pojęcia "Farmienie"

Farmienie oznacza zdobywanie złota przez bohatera poprzez zabijanie minionów. Na początku rozgrywki farmienie idzie nieco wolniej, ale zmienia się to wraz z czasem. Dobra farma pozwala na zakup coraz to lepszych przedmiotów, a to z kolei sprawia, że championi rosną w siłę. Farma określana jest poprzez pojęcie Creep Score (CS), które oznacza ilość zabitych minionów i potworów neutralnych. CS nabija się TYLKO poprzez Last Hittowanie, czyli zadanie zabójczego ciosu.

Średnio 15 creepów=1 kill, czyli całkiem sporo.

 

Jak działa fala stworów?

  • Pierwsze stwory pojawiają się po 1 minucie i 15 sekundach od startu meczu i co 30 sekund od tego momentu.
  • Co 90 sekund (pierwsza jest czwarta fala) fale stworów stają się mocniejsze, każdy typ stwora otrzymuje różne statystyki.
  • Stwory zadają 50% więcej obrażeń wieżom i 40% mniej obrażeń wrogim graczom.
  • Stwory zawsze zachowują się tak samo (idą w linii), dopóki nie natrafią na wrogi cel.

 

AI Stworów

Największym ułatwienie dla gracza jest AI stworów. Liczba ich możliwych reakcji jest bardzo ograniczona, w związku z czym przewidywalna. Jeśli jakaś sojusznicza jednostka zostaje zaatakowana, to wysyła prośbę o pomoc. Jednak stwory skanują owe sygnały tylko raz na parę sekund, więc walki między samymi stworami są stosunkowo łatwe do przewidzenia. Zabawa zaczyna się wtedy, gdy taki sygnał zostanie wysłany przez sojuszniczego gracza – wtedy system działa inaczej. Tutaj warto pamiętać, że jeśli opuści się zasięg widoczności atakujących stworów, wtedy te automatycznie obierają sobie nowy cel.

stwory.png

Pora za zamrażanie linii(ang. Freezing)

Na czym to polega?-Na zatrzymaniu fali stworów w określonym miejscu.

Jak to osiągnąć?-Tylko dobijać stwory, a nie autoatakować. Idealną sytuacją jest utrzymanie przy życiu 3-4 stworów wroga więcej niż aktualnie jest sojuszniczych.

Co się w ten sposób zyskuje?-Przede wszystkim wróg jest narażony na zgankowanie przez przeciwnego dżunglera. Kolejnym plusem są sojusznicze stwory, których przez zamrożenie przeciwnik nie był w stanie zabić. W ten sposób zwiększa się swoją przewagę nad przeciwnikiem. Ostateczną zaletą jest zwiększone bezpieczeństwo farmiącego gracza, ponieważ nie jest tak bardzo narażony na wrogie ganki.

Na co trzeba uważać?-Koniecznie trzeba dać znać, jeśli w takiej sytuacji przeciwnik zniknie z linii, ponieważ może to wykorzystać do zgankowania innej linii lub co gorsza zniszczenia wieży/zabicia ważnego potwora. W takiej sytuacji trzeba przerwać zamrażanie linii i zacząć pchać lub pójść pomóc sojusznikom.

stwory-2.png

Techniki farmienia

Farmienie stworów to umiejętność absolutnie niezbędna w LoL-u (nie licząc najgłębszych czeluści Brązu – tam wynik zawsze jest losowy :D). Wiadomo również, że każda postać ma swoje specyficzne zdolności służące ułatwieniu tego procesu. Jednak jest parę rad wspólnych dla wszystkich bohaterów:

  • Pchać linię tylko wtedy, kiedy posiada się pełną wizję;
  • Nie pushować zbyt długo samemu (poprosić o pomoc sojuszników lub się wycofać);
  • W przypadku bycia głównym celem (bycia campionym) dobrze jest się wycofać, tzn. przebywać za plecami sojuszników;
  • Podczas farmienia dobrze jest się zastanowić co będzie korzystniejsze w przyszłości – pchanie, zamrożenie czy też bycie pchanym;
  • W razie nadchodzącego zagrożenia popchnij falę stworów na maksa i się wycofaj lub daj się zapushować pod swoją wieżę;

Oto tabelka średniego farmienia:

 

Czyli za 30 minut porządnego farmienia możemy sobie kupić niemalże 3 itemy! To dużo, nieprawdaż?

tabelka_cs.jpg

Niby już wytłumaczyliśmy taktyki farmienia, ale jakie są rodzaje? Oto poniżej!

Stwory Walczące: Podstawowe jednostki stworzone do walki w zwarciu. Posiadają więcej zdrowia niż stwory czarujące. 

 

Stwory Czarujące: Atakują wroga za pomocą kul energii wystrzeliwanych z odległości 600 jednostek. Zadają większe obrażenia niż stwory walczące ale są słabsze w pozostałych aspektach.

 

Stwory Oblężnicze: Atakują wrogów z odległości 450 jednostek wystrzeliwując kule armatnie. Otrzymują tylko 70% obrażeń od wież. Mają najwięcej zdrowia i zadają największe obrażenia z podstawowych stworów.

images?q=tbn:ANd9GcSUZh9pnJF1GPET_uFYcd9

Superstwory: Superstwory pojawiają się w każdej fali stworów po zniszczeniu wrogiego inhibitora w tej alei. Przestają się odradzać, kiedy zniszczony inhibitor się odnowi po 4 minutach. Podobnie jak stwór oblężniczy, superstwór otrzymuje tylko 70% obrażeń od wieżyczek. Posiadają więcej zdrowia i zadają większe obrażenia niż wszystkie inne stwory ale mają najmniejszy pancerz i odporność na magię. Dodatkowo posiadają aurę, która zwiększa pancerz, odporność na magię oraz obrażenia pobliskich sojuszniczych stworów. Na mapie Crystal Scar są mniejsze, słabsze oraz nie zapewniają wzmocnień.

 

W early średnio ja mam 80 farmy na 10 minut, a ile wy? Piszcie w komentarzach!

 

Źródła, z których korzystałem:

-własne doświadczenie

-https://how2play.pl/leagueoflegends/farma-rifcie/

-https://how2play.pl/leagueoflegends/postawy-kontroli-nad-stworami/

 

Jak mi wyszedł poradnik? Piszcie w komentarzach! Oraz pytanie do was-chcecie więcej takich poradników? Może więcej korzystania z własnego doświadczenia?

Edytowane przez Rudolf^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę takich poradników,  bo po prostu kopiujesz cały tekst tutaj i tylko formatujesz. Daj coś od siebie. W źródłach brakuje jeszcze gry-online.pl

Darmowy hosting zdjęć i obrazków
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie