Skocz do zawartości
Konkurs MCFarma - Minecraft Edycja 1 ×
MISS & MISTER | WIOSNA 2024 ♥ ×
EVENT Kobiety vs Mężczyźni ×
[KONKURS] Znajdź pisanki! ×

Zablokowane Ustawienia komend cl_ na fps


Patix

Rekomendowane odpowiedzi

Punkt 1.

Ramka oznacza 1 fragment informacji przeslany miedzy klientem a serwerem (niezaleznie w ktora strone).
Ilosc ramek z serwra do klienta kontroluje cl_updaterate oraz rate.
Ilosc ramek od gracza do serwera kontroluje cl_cmdrate i cl_rate.



cl_cmdrate - jest to liczba ile razy na sekunde gracz informuje serwer o swoich
poczynaniach, to jest - ruchach na mapie, strzelaniu, ruchach myszy
im wiecej robisz (im bardziej ostra akcja) tym wiecej danych wysylasz

cl_updaterate - jest to liczba ile razy na sekunde gracz otrzymuje z serwera dane o tym
co sie dookoła niego dzieje - oznacza to ze dostajesz info jak leca granaty, kto gdzie strzela,
bryzgi krwi , dzwieki audio, efekty hud, latajace posicki, rykoszety itp.
jak jestes w miejscu gdzie mało sie dzieje (np nie ma graczy albo niewiele robia)
to otrzymujesz malo informacji
ale jak wbiegniesz w miejsce gdzie sie strzelaja 4 osoby i lataja granaty to dostajesz tych
informacji o wiele wiecej

cl_rate - ustawia maksymalny limit bajtow wyslanych od ciebie do serwera na temat twoich
poczynan i powinna byc ustawiona na maksymalna wartosc uploadu jaka mozesz wycisnac z łącza

rate - ustawia maksymalny limit bajtów odebranych przez ciebie jaie przychodza do serwera
powinna byc ustawiona na maksymalna wartosc download jaki mozesz wycisnac ze swojego łącza


cl_cmdbackup - ustawia ile ramek mozna przesylac ponownie jesli nam lacze nie wyrabia
np jak ma sie wysokie lossy albo choke

izaktv_config_news.png?resize=640%2C360
 

Punkt 2.

Ilosc danych od gracza przewaznie jest mala, mniej wiecej 25 bajtow na ramke.
natomiast serwer wysyla znacznie wiecej, jak sie nic nie dzieje jest to okolo 35bajtow na ramke,
a jak jest ostra akcja to dochodzi nawet do 176 bajtow na ramke albo i wiecej.



Dosc latwo sie przekonac ile danych wchodzi i wychodzi patrzac na net_graph
przyklad (oczywiscie u was moga byc inne wartosci)
Kod:

145 fps 5ms
in: 34 1.48 k/s
out: 25 1.35 k/s

loss: 0 choke: 0



Pierwsza linia:
pierwsza liczba reprezentuje ilosc wyswietlanych FPS
druga liczba oznacza czas jakim sie rozni to co widzimy od tego co dostajemy od serwera
i co wysylamy do sewera (o tym nizej)

Druga linia:
reprezentuje dane wejsciowe jakie otrzymujesz z serwera.
Tu mamy wielkosc ramki 34 bajty, co przy danym cl_updaterate przelicza sie na 1.48 k/s downloadu.

Trzecia linia:
reprezentuje dane wyjsciowe jakie wysylamy do serwera.
Tutaj mamy rozmiar ramki 25 bajtow, a to sie przelicza przy tym cl_cmrdate na 1.35 k/s uploadu.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Poradnik pisany 100% własną ręcznie na tablecie całe 2h
Chcesz więcej pomocy/poradników??
Został łapkę w górę ☝ i strzel miły komentarz pamiętaj to motywuje mnie do dalszej pracy

Edytowane przez Patix
whnt6v.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość wygenerowana automatycznie

 

temat_zamkniety.png
Powód: Brak zainteresowania.

 

Jeżeli się z tym nie zgadzasz raportuj ten post a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.
Z pozdrowieniami.
Administracja CSowicze.pl

whnt6v.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie