Skocz do zawartości
Konkurs MCFarma - Minecraft Edycja 1 ×
MISS & MISTER | WIOSNA 2024 ♥ ×
EVENT Kobiety vs Mężczyźni ×
[KONKURS] Znajdź pisanki! ×

jokerek23

VIP
  • Postów

    412
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3
  • Czas online

    4d 10g 51m 10s
  • Dotacje

    0.00 PLN 

Aktywność reputacji

  1. Lubie to!
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od VagKrychu Klasyczne samochody amerykańskie :)   
    Hejo wszystkim! Dawno mnie tutaj nie było więc czas napisać w końcu kolejny mam nadzieję, że ciekawy artykuł dla was . Dzisiejszy temat będzie dotyczył amerykańskich klasyków, które są słynne na cały świat i powodują szybsze bicie serca :D. Oto co dzisiaj dla was przygotowałem ^^.
     

     
    Jak wszyscy wiemy amerykańskie auta stają się coraz bardziej popularne nie tylko w naszym kraju. Z roku na rok zyskują one na coraz to większej wartości, dzięki czemu stają się coraz trudniej dostępne do kupna. Każdy z nas na pewno za dziecka, gdy zobaczył takiego pięknie lśniącego, z dużą ilością chromów klasyka od razu otwierał oczy z niedowierzania, że samochód może tak dobrze wyglądać i posiadać tyle świecących się w blasku słońca elementów :p. Warto tutaj dodać fakt, że posiadają one zazwyczaj bardzo duże silniki, które pięknie brzmią podczas nawet spokojnej jazdy. Każdy z amerykańskich krążowników posiada zazwyczaj mocny silnik V8 lub V6 w celu prezentowania najlepszych osiągów oraz by mogły z łatwością poruszać się po ulicach bo większość z tych samochodów swoje waży. Przedstawię wam dzisiaj kilka wspaniałych samochodów, które według mnie zasługują na przedstawienie ze względu na swój charakter. Każdy z nich wyróżnia się czymś innym ale łączy je niepowtarzalny styl
     
     
    Dodge Charger
     

     
    Na początku chciałbym wam przedstawić chyba najbardziej kultowy i najbardziej znany samochód, jaki możemy spotkać w USA. Mowa tutaj oczywiście o Dodgu Chargerze roku 1969. Swoją sławę zdobył dzięki wspaniałym właściwością jezdnym oraz ponad przeciętnym wyglądem. Jego przeogromne nadwozie oraz wulgarny wygląd mogły budzić respekt na ulicach amerykańskich w tamtych latach. Pod maską Dodge'a w najmocniejszej wersji 426' HEMI znajdowało się 425 agresywnych koni mechanicznych. Jego dwie najbardziej rozpoznawalne wersje możemy spotkać w takich filmach jak "Diukowie Hazardu" czy też w serii Szybkich i Wściekłych pod wodzą słynnego Vina Diesel.
     
     
     

     

     
    1967 Shelby Mustang GT500 Eleanor
     

     
    Tego pojazdu chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Słynne Shelby do dzisiaj jest westchnieniem wielu facetów ale i nie tylko. Jego fenomenalny wygląd, a także ponad przeciętne osiągi sprawiały, że nie jeden właściciel swojego samochodu zakochiwał się w tym pięknym wozidle. Na temat wspaniałości przepięknej Eleanor, którą wszyscy miłośnicy motoryzacji znają z filmu "Gone in 60 seconds", można by mówić latami. Auto zyskało ten przydomek właśnie dzięki głównemu bohaterowi filmu, którego grał Nicolas Cage. Auto miało silnik V8 o pojemności dokładnie 7015 cm³. Taka jednostka produkowała moc 550 KM, dzięki czemu auto rozpędzało się do pierwszej setki w 6,7 sekundy.
     


     
     

     
    Czyż to wnętrze nie robi wrażenia? Na pewno każdy z nas chciałby zasiąść za sterami takiego klasyka i poczuć się jak prawdziwy amerykański wyjadacz szos. Nie wspomnę już tutaj o przejechaniu się drogą Route 66 w tak wspaniałym aucie <3.
     
    Chevrolet Bel Air Hardtop

     
    Jeden z najbardziej rozpoznawalnych klasyków na amerykańskich szosach. Samochód oferował nam wspaniała wygodę w środku z racji wielkiej kanapy z przodu oraz komfortowej kanapy z tyłu. Jego charakterystyczny przód z podwójnymi lampami nie każdemu przypadał do gustu lecz fanom tej marki na pewno się bardzo podobał. Auto posiadała wiele chromowanych dodatków, które dodawały mu nieprzeciętnego uroku. Ponadto zazwyczaj występował w dwu kolorowym nadwoziu co dodawało mu smaczku. Zazwyczaj posiadał silnik o pojemności 4.3L V8, który pomimo tak dużego litraża nigdy nie rozpędzał go do wielkich prędkości. Warto tutaj dodać, że auto teoretycznie rozpędzało się do 100 mil/h czyli 160 km/h jednak nikt o zdrowych rozsądkach nigdy nie rozpędzał go do takiej wartości. Najlepszą prędkością, dzięki której mogliśmy się wsłuchiwać w piękny ryk silnika była prędkość w granicach 45-60 mil/h (72-96 km/h).
     
     

     
     

     
     
    Chevrolet CAMARO
     

     
    Kolejny klasykiem jaki chciałbym wam dzisiaj przedstawić jest Chevrolet Camaro SS. Model ten do dzisiaj jest kultowym klasykiem, który osiąga zawrotne sumy na rynkach aut używanych. Na początku lat 80 samochód ten był używany jako pace car w wyścigach Indy 500. Dynamiczny oraz udany design przysporzył mu wielu zwolenników.

     
    Pod kątem stylistycznym Camaro I wyróżniało się proporcjami nadwozia podobnymi do konkurencyjnego Dodge'a Challengera i Forda Mustanga w postaci podłużnej przedniej maski, krótkiego zwisu tylnego oraz muskularnych, wyraźnie zaznaczonych nadkoli.
    Camaro SS zawierało zmodyfikowany silnik 5.7 l (350 KM) V8 oraz jednostkę big-block V8 L35 o pojemności 6.5 l. SS cechowały dodatkowe wloty powietrza na masce, specjalne pasy malowane na karoserii i znaczki SS znajdujące się na przednim grillu, bagażniku, klaksonie oraz wlewie paliwa. Camaro było przygotowane jako samochód bezpieczeństwa do wyścigu Indianapolis 500.
     

     
    Ford Gran Torino

    Ford Torino to dość nietypowy model, który nie dawał się łatwo zaszufladkować. Według kryteriów amerykańskich zaliczał się on do samochodów klasy średniej. Natomiast zgodnie ze standardami europejskimi Ford Torino początkowo należał do segmentu D, a następnie "awansował" do segmentu E, czyli został przydzielony do kategorii znajdującej się pomiędzy autami klasy średniej oraz premium. Najbardziej znanym nam modelem a zaraz najbardziej charakterystycznym jest ten ze zdjęcia, którego mogliśmy zobaczyć w serialu "Starsky i Hutch". Prawdopodobnie dzięki temu zyskał on tak wielką sławę, która może pochwalić się do dnia dzisiejszego.  Jego sprzedaż ruszyła w 1968 roku i trwała aż 8 lat. Dzisiaj bardzo ciężko jest znaleźć egzemplarz w dobrym stanie z racji jego największej bolączki jaką jest wszechobecna rdza - atakowała ona nie tylko podwozie ale również nadwozie. Nowa odsłona Forda Torino była wzorowana na... butelce coli. Chodziło o design Forda Gran Torino, który pomimo szerokiej maski oraz bagażnika miał charakterystyczne wcięcie pośrodku. To sprawiało, że jak na lata 70. Ford Gran Torino wyglądał bardzo nowocześnie.

     
    Jeśli chodzi o silnik Forda Torino, to niektóre egzemplarze tego modelu zostały wyposażone w potężne, 7-litrowe jednostki napędowe z serii "Cobra-Jet". Tego typu wariacje Forda Torino były klasyfikowane jako "muscle cars", czyli samochody charakteryzujące się m.in. doskonałym przyspieszeniem i wysoką prędkością maksymalną.
    Oczywiście Ford Torino trafiał też do salonów w wersjach z mniejszymi silnikami, jednak na próżno szukać wśród nich ekonomicznych jednostek napędowych o niewielkiej pojemności i bardzo dobrych wynikach spalania. Silniki montowane w Fordzie Torino tak czy inaczej uchodziły bowiem za duże - najmniejszy z nich miał pojemność 4,1 l. Nieznacznym wyjątkiem był Ford Torino z pierwszych lat produkcji, który posiadał 6-cylindrowy silnik o pojemności 3,3 l.

     
     Robi wrażenie prawda? Przypuszczam, że w obecnych czasach po kilku drobnych modyfikacjach na pewno dorównałby nie jednemu samochodowi, który produkowany jest w ówczesnych czasach. Na pewno silnik ten nie należy do najsłabszych :).
     

     
     
    Chevrolet Impala 
     

     
     
    Chevrolet Impala Sport Coupe to dziś wybór dla wszystkich, którzy szukają prawdziwego „full size” w nadwoziu hardtop coupe, czyli dwudrzwiowym z drzwiami bez ramek. Piękne coupe w prawdziwie amerykańskim stylu nie oznacza ciasnoty we wnętrzu – bez problemu pomieści sześć osób, a każda z nich nawet odnajdzie dla siebie pas bezpieczeństwa.  Jego silniki zaczynał się od 4.1L a kończyły na wspaniałym V8 o pojemności 7.4L. Mamy tutaj do czynienia z naprawdę potężną jednostką, która pozwala osiągać już przyzwoite prędkości. Do dzisiaj jego wygląd fascynuje pomimo jego prostoty i nie posiadania ogromnej ilości chromu jak to w zwyczaju amerykańskich krążowników.

     
    W środku tak jak pisałem wyżej może tutaj zmieścić się aż 6 osób z racji na jego wielką i komfortową kanapę z przodu oraz z tyłu. Pomimo jego prostoty wnętrze dostarczało nam wielu smaczków jak dwuramienna kierownica, drążek zmiany biegów przy kierownicy czy też wiele chromowanych dodatków, których w dzisiejszej motoryzacji nie spotkamy
     
     

     
     
    Na dzisiaj to tyle . Mam nadzieję, że dzisiejszy artykuł przypadnie do gustu nie tylko Panom ale również Paniom. Każdy z prezentowanych dzisiaj samochodów ma swój urok i nie powtarzalny styl, który do dzisiaj przyswaja nam szybsze bicie serca i sprawia, że każdy ogląda się za nimi z wielkim zainteresowaniem. Ich największym minusem w dzisiejszych czasach jest ich ogromna cena, ponieważ za odrestaurowany egzemplarz trzeba zapłacić naprawdę duże pieniądze. Jednak warto tutaj dodać, że po wydaniu pieniędzy i całkowitej odnowie takiego wspaniałego klasyka czeka nas ogromna satysfakcja oraz wspaniale spędzone chwile nie tylko na różnego rodzaju zlotach zabytkowych pojazdów :). Dziękuje za uwagę i życzę wesołych świąt kochani moi  
     
     
    Żródła : google grafika, auto-kult.pl, wikipedia.
  2. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od OWCA Polska Motoryzacja PRL - Jaka była i czym się wtedy jeździło?   
    Witam wszystkich serdecznie! W dniu dzisiejszym chciałbym wam trochę przedstawić motoryzacji z czasów PRL. Nie od dzisiaj wiadomo, że pewne pojazdy stały się już ikoną naszej motoryzacji ale i nie tylko. Za wiele pojazdów musimy dzisiaj zapłacić spore pieniądze. Pytanie tutaj nasuwa się jedno  - Czy jest tak naprawdę za co? W tym artykule postaram się wam przedstawić parę propozycji najbardziej znanych i kultowych pojazdów PRL.
     

     
    Pierwszym pojazdem, który chciałbym wam przedstawić jest niewątpliwie tzw. Maluch czyli nasz niezawodny Fiat 126P. Tego pojazdu myślę, że nie trzeba nikomu przedstawiać bo jest on niewątpliwie legendą. Do dzisiaj mówi się, że samochód ten zastępował wielu rodzinom tak naprawdę wszystko - od campera po samochód dostawczy. Dzięki takim zastosowaniom zdobył on przydomek kultowego pojazdu, który po dziś dzień porusza się po naszych drogach.  Tworzony był od 1973 roku w fabryce w Bielsku- Białej i pojawiał się na naszym runku przez blisko aż 30 lat! Ostatni model, który został wyprodukowany ujrzał światło dzienne w 2000 roku, dzięki czemu nawet najmłodsze pokolenie mogło poznać ten wóz. 
    A teraz trochę danych technicznych : Pojemność silnika w maluchu to raptem 594 cm a jego maksymalna mac to aż 23 km. Napędzany był czterobiegową skrzynią biegów. 
    Oprócz podstawowego modelu z 2-drzwiowym nadwoziem typu fastback, produkowane były również modele pochodne:
    Steyr-Fiat 126 (1973–1975), produkt austriackiej firmy Steyr, która wyposażyła 2069 włoskich Fiatów 126 m.in. w mocniejszy silnik typu bokser (643 cm³, 25 KM);
    126 BIS (1987–1991), 3-drzwiowy hatchback z silnikiem chłodzonym cieczą, o pojemności 703 cm³ i mocy 25,2 KM, produkowany w zakładzie FSM w Tychach (190 361 egzemplarzy);
    126p Cabrio (1991–1995), 2-drzwiowy kabriolet bazujący na zespołach wersji fastback (507 egzemplarzy).

     

     

     
    Kolejnym pojazdem, który według mnie i wielu innych pasjonatów motoryzacji jest jednym z kultowych aut PRL to większości znany nam Fiat 125P. Ten fiacik jest większym bratem naszego poczciwego maluszka. Swoją sławę zdobył prawdopodobnie dzięki swoim właściwością jezdnym a także kultowym jak na tamte czasy designem. Nazywany był "Dużym Fiatem" z racji odróżnienia go od Fiata 126p. Jego produkcja zaczęła się 28 listopada 1967 roku i już wtedy był konkurencyjnym modelem dla naszym Syrenek czy też poczciwych Warszaw. Silnik jaki w nim gościł to 1295ccm i dysponował 60KM. W roku 1969 weszła do produkcji popularna wersja 1500 ,która wówczas osiągała zawrotną moc 70 km i wyposażona była w silnik 1.5. Silniki jakie mogliśmy w nim znaleźć to głównie jednostki benzynowe. Jego produkcja trwała raptem do 1991 roku. Polska firma korzystała wówczas z włoskiej licencji firmy FIAT. Posiadał także 4 biegową skrzynie biegów jak jego poprzednik jednakże w tym modelu od roku 1985 wprowadzono skrzynie biegów, która posiadała już 5 biegów. Popularność i status legendy zyskał na pewno dzięki swoim chromowanym dodatkom na zderzaku czy też karoserii, co dla niektórych było nie lada Samochód dostępny był początkowo jako 4-drzwiowy sedan, w 1972 roku do oferty dołączyła wersja kombi, trzy lata później pick-up. Warto tutaj dodać fakt, że Fiat 125p był wykorzystywany także przez służby medyczne jako pojazd sanitarny do przewozu rannych czy chorych.
     

     

     

     
     
    Kolejnym samochodem, którego tutaj nie mogło zabraknąć jest niewątpliwie FSO Polonez, którego uważano za następcę pięknego Fiata 125p. Jego produkcja rozpoczęła się w roku 1978 i trwała do roku 2002. Swoją popularność zdobył dzięki temu, że przypominał on stylistyką ówczesne modele Volkswagenów czy tez Renault. Pojazd ten był idealny dla przeciętnego Kowalskiego z racji swojej niskiej jak na tamte czasy ceny. Jego silnik posiadał aż 75km co było już dość sporą mocą w porównaniu do swoich poprzednich braci. Fabryka FSO wyprodukowała ponad milion egzemplarzy Poloneza, ponieważ trafił on idealnie w gusta na naszym rynku ale i nie tylko. Można było go spotkać także na rynkach w Kairze czy też Bangkoku. Trafiały tam przede wszystkim wersje eksportowe tego wspaniałego wozidła. Pierwsze egzemplarze Polonezów zyskały nawet przydomek "Borewicz" , które zawdzięczają swoją nazwę od słynnego porucznika z serialu 007 zgłoś się. Niestety jego wnętrze nie różniło się jakoś znacznie od swojego poprzednika, jednakże był on znacznie lepiej wyposażony. Można było tu znaleźć już znacznie wygodniejsze fotele czy też lepszej jakości tablicę rozdzielczą. Nowością jaką mogliśmy tutaj spotkać było na pewno nadwozie 5-cio drzwiowe co znacznie spodobało się wielu rodzinom w tamtych czasach. Standardem tutaj wówczas powoli stawała się już skrzynia 5-cio biegowa, która dotychczas mogła być tylko rarytasem dla wielu Polaków.
    Powstawały także robocze wersje kultowego poldka takie jak Polonez Truck. Nowoczesnością mogła tu być na pewno zmodernizowana wersja Poloneza tzw. Polonez Caro. Samochód dostał mocno odświeżone nadwozie a także m.in. zastosowano nowe przednie reflektory i inaczej wyprofilowane zderzaki, w układzie wydechowym zastosowano tłumik środkowy[25][50][51]. We wnętrzu zmieniono m.in. kierownicę oraz dodano regulację wysokości mocowania pasów przednich. Powiększono także znacznie listę wyposażenia dodatkowego, w jego skład wchodziły m.in.: obręcze kół ze stopów metali lekkich, szyberdach, autoalarm, sportowe fotele Inter Groclin, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek, radioodbiornik, głośniki, lakier metalizowany.
     
     

    FSO BOREWICZ
     

    POLONEZ CARO
     

    POLONEZ TRUCK
     
     
    Kolejną ikoną motoryzacji PRL-u jest na pewno poczciwa Warszawa, która zyskała na popularności z racji tego, że był to nasz pierwszy powojenny samochód w produkcji masowej. Jej produkcja rozpoczęła się dokładnie 6 listopada 1951 roku i produkowany był aż do roku 1973. Produkowany był w oparciu o swój bliźniaczy model, który można było spotkać po radzieckiej stronie a mowa jest tutaj o GAZ-M20 POBIEDA.  Pierwsze modele tego samochodu były oparte przede wszystkim na radzieckiej konstrukcji samonośnej od której to Polska zakupiła plany. Użyto wówczas wtedy dolnozaworowej jednostki o pojemności 2120 cm3, która generowała raptem moc
    50 km. Napęd przekazywany tutaj był poprzez 3 biegową skrzynie biegów, która znajdowała się przy kierownicy co mogło nawiązywać do klasycznych amerykańskich modeli samochodów. Pojazd ten określany był w tamtych czasach jako polska limuzyna z racji niskiej ceny zakupy a także komfortowego wyposażenia jak na swoje czasy. Początkowo produkowana byłą z 4-drzwiowym garbatym nadwoziem typu fastback przez co zyskała potoczną nazwę "warszawianka". Od roku 64 produkowana była jako sedan, natomiast od 1965 roku jako 5-dzrzwiowe kombi. Warto tutaj dodać, że powstało też wiele specjalistycznych wersji takich jak : radiowóz, ambulans, kombii czy też pocztylion.
     

     
     

    FSO WARSZAWA KOMBI
     
    http://4.bp.blogspot.com/-AFuOw6IG8Po/Vm6aZNXDkNI/AAAAAAAAt5I/HsdzJCvr2Sc/s1600/img002.jpg
    FSO WARSZAWA AMBULANS
     

    FSO WARSZAWA MILICJA
     
    Ostatnim już pojazdem, który chciałbym wam przedstawić jest dobrze myślę każdemu znana ciężarówka FSC Star 200. Pojazd ten zyskał popularność dzięki swojemu szerokiemu zastosowaniu w przeznaczeniu cywilnym jak i również w służbach mundurowych. Ciężarówka ta produkowana była w latach 1976-1994 przez polską firmę znajdującą się w Starachowicach. Ten samochód ciężarowy został tak dobrze zaprojektowany, że można go spotkać do dzisiaj chociażby w służbach mundurowych jakimi jest wojska, gdzie cały czas dzielnie służy i przewozi żołnierzy na poligony. Jego szerokie zastosowanie zdobyło naprawdę dużą sympatię wśród jego użytkowników.  Silnik jaki mogliśmy w nim znaleźć to poczciwa wysokoprężna rzędowa 6 cylindrowa jednostka rozwijająca moc 92Kw co dawało 125 koni mechanicznych. Silnik napędzany był 5 biegową manualną skrzynią biegów. Powstało wiele specjalistycznych zabudów oraz wersji przede wszystkich dla takich służb jak straż pożarna, policja czy też wojsko. O jego popularności zadecydowały właśnie takie czynniki jak łatwość zabudowy nadwozi specjalistycznych, wysoki wskaźnik mocy, który zapewnił dobrą dynamikę a także niskie zużycie paliwa z racji zastosowania wysokoprężnego silnika diesla. W obecnych czasach najczęściej spotykaną wersją jest wersja z zabudową skrzyniową używana przez nasze wojsko z racji dużej niezawodności oraz prostoty w jego obsłudze czy też naprawianiu,
     

     
     

    STAR 200 zabudowa PRALNIA
     

     

     
     
     
     
    Kochani moi czytelnicy! Na dzisiaj to już jest koniec moich wypocin  Mam nadzieję, że taki rodzaj artykułu przypadnie wam do gustu i dzięki mnie poznacie trochę tą naszą starą i rodzimą motoryzację przez która do dzisiaj kolekcjonerzy nie mogą spać.  Starałem się wam trochę przybliżyć fenomem naszej polskiej motoryzacji, która po dzień dzisiejszy jest nie jako ikoną pośród pasjonatów pewnych marek samochodów. Pozdrawiam was cieplutko .
     
     
    Źródła : wikipedia, google grafika, portral auto-kult.pl oraz inne motoryzacyjne strony.
     
     
     
     
     
     
  3. Facepalm
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od misiek223 #1193 Pytanie na dziś   
    Czy próbowałeś kiedyś wspinaczki ściankowej? Co uważasz o tym sporcie? 
  4. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od Klusia #1193 Pytanie na dziś   
    Czy próbowałeś kiedyś wspinaczki ściankowej? Co uważasz o tym sporcie? 
  5. HaHaa!
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od #1191 Pytanie na dziś   
    Czy w związku z aktualna sytuacja na Ukrainie robisz jakieś większe zapasy czy uważasz, że to zbędne? 
  6. HaHaa!
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od misiek223 #1191 Pytanie na dziś   
    Czy w związku z aktualna sytuacja na Ukrainie robisz jakieś większe zapasy czy uważasz, że to zbędne? 
  7. Facepalm
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od misiek223 #1171 Pytanie na dziś   
    Czy zdarzyło Ci się kiedyś upiec swój własny chleb? 
  8. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od Marc3l #1171 Pytanie na dziś   
    Czy zdarzyło Ci się kiedyś upiec swój własny chleb? 
  9. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od Marc3l #1164 Pytanie na dziś   
    Gdybyś przez tydzień nie miał prądu - Co w tym czasie mógłbyś robić? 
  10. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od Marc3l #1159 Pytanie na dziś   
    Czy masz jakąś swoją ulubiona planszówkę? 
  11. Super
    jokerek23 przyznał reputację dla Marc3lZgłoś się do wywiadu v2!   
    W sumie to czemu nie, od ostatniego wywiadu u mnie dużo się zmieniło. Zgłaszam się jako ochotnik i chciałbym, aby @ jokerek23 przeprowadził ten wywiad, skoro mamy opcję wyboru to czemu by nie skorzystać. Mogę podać steama, fb, snapa, ig czy forum.
  12. Lubie to!
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od radkovsky #1156 Pytanie na dziś   
    Piosenka, która najbardziej zapamiętałeś z dzieciństwa? 
  13. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od Laurka #1156 Pytanie na dziś   
    Piosenka, która najbardziej zapamiętałeś z dzieciństwa? 
  14. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od Marc3l #1151 Pytanie na dziś   
    Czy myślałeś bądź myślisz o tym, aby założyć kiedyś swoje własne przedsiębiorstwo? 
  15. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od Marc3l #1148 Pytanie na dziś   
    Czy jesteś osoba, która raczej stara się używać małej ilości cukru czy jest to dla Ciebie bez znaczenia?
  16. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od TheProShizer [#66 Kim jestem?   
    Tak. Chodzi mi dokładnie o @ GOOFYP56. Wszystkich zwycięzcom serdecznie gratuluję : @ Tayquil, @ Samael oraz @ Assassinxd. Pozdrawiam
  17. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od Samael [#66 Kim jestem?   
    Tak. Chodzi mi dokładnie o @ GOOFYP56. Wszystkich zwycięzcom serdecznie gratuluję : @ Tayquil, @ Samael oraz @ Assassinxd. Pozdrawiam
  18. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od Assassinxd [#66 Kim jestem?   
    Tak. Chodzi mi dokładnie o @ GOOFYP56. Wszystkich zwycięzcom serdecznie gratuluję : @ Tayquil, @ Samael oraz @ Assassinxd. Pozdrawiam
  19. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od Klusia #1143 Pytanie na dziś   
    Chyba tylko raz w życiu mi się zdarzyło zaspać do szkoły w liceum. Ale z racji, że miałem już samochód zdążyłem dojechać na czas :D.
  20. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od Samael [#109] Cytat + Dowcip Tygodnia   
    Życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiesz, co ci się trafi.
    ~ Winston Groom, Forrest Gump
     

    Blondynka wraca od okulisty i koleżanka pyta:
    - I co powiedział lekarz?
    - Wzrok mam dobry, ale muszę nauczyć się alfabetu!
     
  21. HaHaa!
    jokerek23 przyznał reputację dla RumcajsJumper[Degradacja] - BlackSite   
    Nick osoby degradowanej:  @ BlackSite
    Z jakiej rangi osoba zostaje zdegradowana:  Każda.
    Powód degradacji: Brak szacunku do sieci i włodarza. Zakończenie współpracy.
  22. Super
    jokerek23 przyznał reputację dla Mrufka.Polska Motoryzacja PRL - Jaka była i czym się wtedy jeździło?   
    Łapaj plusa, temat ciekawy i chyba nigdzie go wcześniej nie widziałem, fun fact - syrenki i wiele aut z prl miały te same światła drogowe co np, w starych pociagąch, a wszystko dlatego, że koszta trzeba było minimalizować
    ...I najlepsze co mogło być to obrócone stalówki z tyłu w maluchu żeby poszerzyć tego bydlaka no i oczywiście zabawa gaźnikiem i walenie z wydechu aż uszy zatykało xD
    brakuje mi jednak wzmianki o warburgu, który był dość specyficznym autkiem i jak hamulce czasami wysiadały to tylko zamknąć oczy i niech się dzieje xd no i wojskowy jelcz też fajny sprzęcik był, nawet jednego działającego z okna widzę na placu jak czasem jeździ, ale za żadne skarby bym nie chciał więcej jeździć żadnym z tych samochodów.(pomijając poloneza i lodowisko, to dobre połączenie było) ;d
  23. Super
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od Mrufka. Polska Motoryzacja PRL - Jaka była i czym się wtedy jeździło?   
    Witam wszystkich serdecznie! W dniu dzisiejszym chciałbym wam trochę przedstawić motoryzacji z czasów PRL. Nie od dzisiaj wiadomo, że pewne pojazdy stały się już ikoną naszej motoryzacji ale i nie tylko. Za wiele pojazdów musimy dzisiaj zapłacić spore pieniądze. Pytanie tutaj nasuwa się jedno  - Czy jest tak naprawdę za co? W tym artykule postaram się wam przedstawić parę propozycji najbardziej znanych i kultowych pojazdów PRL.
     

     
    Pierwszym pojazdem, który chciałbym wam przedstawić jest niewątpliwie tzw. Maluch czyli nasz niezawodny Fiat 126P. Tego pojazdu myślę, że nie trzeba nikomu przedstawiać bo jest on niewątpliwie legendą. Do dzisiaj mówi się, że samochód ten zastępował wielu rodzinom tak naprawdę wszystko - od campera po samochód dostawczy. Dzięki takim zastosowaniom zdobył on przydomek kultowego pojazdu, który po dziś dzień porusza się po naszych drogach.  Tworzony był od 1973 roku w fabryce w Bielsku- Białej i pojawiał się na naszym runku przez blisko aż 30 lat! Ostatni model, który został wyprodukowany ujrzał światło dzienne w 2000 roku, dzięki czemu nawet najmłodsze pokolenie mogło poznać ten wóz. 
    A teraz trochę danych technicznych : Pojemność silnika w maluchu to raptem 594 cm a jego maksymalna mac to aż 23 km. Napędzany był czterobiegową skrzynią biegów. 
    Oprócz podstawowego modelu z 2-drzwiowym nadwoziem typu fastback, produkowane były również modele pochodne:
    Steyr-Fiat 126 (1973–1975), produkt austriackiej firmy Steyr, która wyposażyła 2069 włoskich Fiatów 126 m.in. w mocniejszy silnik typu bokser (643 cm³, 25 KM);
    126 BIS (1987–1991), 3-drzwiowy hatchback z silnikiem chłodzonym cieczą, o pojemności 703 cm³ i mocy 25,2 KM, produkowany w zakładzie FSM w Tychach (190 361 egzemplarzy);
    126p Cabrio (1991–1995), 2-drzwiowy kabriolet bazujący na zespołach wersji fastback (507 egzemplarzy).

     

     

     
    Kolejnym pojazdem, który według mnie i wielu innych pasjonatów motoryzacji jest jednym z kultowych aut PRL to większości znany nam Fiat 125P. Ten fiacik jest większym bratem naszego poczciwego maluszka. Swoją sławę zdobył prawdopodobnie dzięki swoim właściwością jezdnym a także kultowym jak na tamte czasy designem. Nazywany był "Dużym Fiatem" z racji odróżnienia go od Fiata 126p. Jego produkcja zaczęła się 28 listopada 1967 roku i już wtedy był konkurencyjnym modelem dla naszym Syrenek czy też poczciwych Warszaw. Silnik jaki w nim gościł to 1295ccm i dysponował 60KM. W roku 1969 weszła do produkcji popularna wersja 1500 ,która wówczas osiągała zawrotną moc 70 km i wyposażona była w silnik 1.5. Silniki jakie mogliśmy w nim znaleźć to głównie jednostki benzynowe. Jego produkcja trwała raptem do 1991 roku. Polska firma korzystała wówczas z włoskiej licencji firmy FIAT. Posiadał także 4 biegową skrzynie biegów jak jego poprzednik jednakże w tym modelu od roku 1985 wprowadzono skrzynie biegów, która posiadała już 5 biegów. Popularność i status legendy zyskał na pewno dzięki swoim chromowanym dodatkom na zderzaku czy też karoserii, co dla niektórych było nie lada Samochód dostępny był początkowo jako 4-drzwiowy sedan, w 1972 roku do oferty dołączyła wersja kombi, trzy lata później pick-up. Warto tutaj dodać fakt, że Fiat 125p był wykorzystywany także przez służby medyczne jako pojazd sanitarny do przewozu rannych czy chorych.
     

     

     

     
     
    Kolejnym samochodem, którego tutaj nie mogło zabraknąć jest niewątpliwie FSO Polonez, którego uważano za następcę pięknego Fiata 125p. Jego produkcja rozpoczęła się w roku 1978 i trwała do roku 2002. Swoją popularność zdobył dzięki temu, że przypominał on stylistyką ówczesne modele Volkswagenów czy tez Renault. Pojazd ten był idealny dla przeciętnego Kowalskiego z racji swojej niskiej jak na tamte czasy ceny. Jego silnik posiadał aż 75km co było już dość sporą mocą w porównaniu do swoich poprzednich braci. Fabryka FSO wyprodukowała ponad milion egzemplarzy Poloneza, ponieważ trafił on idealnie w gusta na naszym rynku ale i nie tylko. Można było go spotkać także na rynkach w Kairze czy też Bangkoku. Trafiały tam przede wszystkim wersje eksportowe tego wspaniałego wozidła. Pierwsze egzemplarze Polonezów zyskały nawet przydomek "Borewicz" , które zawdzięczają swoją nazwę od słynnego porucznika z serialu 007 zgłoś się. Niestety jego wnętrze nie różniło się jakoś znacznie od swojego poprzednika, jednakże był on znacznie lepiej wyposażony. Można było tu znaleźć już znacznie wygodniejsze fotele czy też lepszej jakości tablicę rozdzielczą. Nowością jaką mogliśmy tutaj spotkać było na pewno nadwozie 5-cio drzwiowe co znacznie spodobało się wielu rodzinom w tamtych czasach. Standardem tutaj wówczas powoli stawała się już skrzynia 5-cio biegowa, która dotychczas mogła być tylko rarytasem dla wielu Polaków.
    Powstawały także robocze wersje kultowego poldka takie jak Polonez Truck. Nowoczesnością mogła tu być na pewno zmodernizowana wersja Poloneza tzw. Polonez Caro. Samochód dostał mocno odświeżone nadwozie a także m.in. zastosowano nowe przednie reflektory i inaczej wyprofilowane zderzaki, w układzie wydechowym zastosowano tłumik środkowy[25][50][51]. We wnętrzu zmieniono m.in. kierownicę oraz dodano regulację wysokości mocowania pasów przednich. Powiększono także znacznie listę wyposażenia dodatkowego, w jego skład wchodziły m.in.: obręcze kół ze stopów metali lekkich, szyberdach, autoalarm, sportowe fotele Inter Groclin, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek, radioodbiornik, głośniki, lakier metalizowany.
     
     

    FSO BOREWICZ
     

    POLONEZ CARO
     

    POLONEZ TRUCK
     
     
    Kolejną ikoną motoryzacji PRL-u jest na pewno poczciwa Warszawa, która zyskała na popularności z racji tego, że był to nasz pierwszy powojenny samochód w produkcji masowej. Jej produkcja rozpoczęła się dokładnie 6 listopada 1951 roku i produkowany był aż do roku 1973. Produkowany był w oparciu o swój bliźniaczy model, który można było spotkać po radzieckiej stronie a mowa jest tutaj o GAZ-M20 POBIEDA.  Pierwsze modele tego samochodu były oparte przede wszystkim na radzieckiej konstrukcji samonośnej od której to Polska zakupiła plany. Użyto wówczas wtedy dolnozaworowej jednostki o pojemności 2120 cm3, która generowała raptem moc
    50 km. Napęd przekazywany tutaj był poprzez 3 biegową skrzynie biegów, która znajdowała się przy kierownicy co mogło nawiązywać do klasycznych amerykańskich modeli samochodów. Pojazd ten określany był w tamtych czasach jako polska limuzyna z racji niskiej ceny zakupy a także komfortowego wyposażenia jak na swoje czasy. Początkowo produkowana byłą z 4-drzwiowym garbatym nadwoziem typu fastback przez co zyskała potoczną nazwę "warszawianka". Od roku 64 produkowana była jako sedan, natomiast od 1965 roku jako 5-dzrzwiowe kombi. Warto tutaj dodać, że powstało też wiele specjalistycznych wersji takich jak : radiowóz, ambulans, kombii czy też pocztylion.
     

     
     

    FSO WARSZAWA KOMBI
     
    http://4.bp.blogspot.com/-AFuOw6IG8Po/Vm6aZNXDkNI/AAAAAAAAt5I/HsdzJCvr2Sc/s1600/img002.jpg
    FSO WARSZAWA AMBULANS
     

    FSO WARSZAWA MILICJA
     
    Ostatnim już pojazdem, który chciałbym wam przedstawić jest dobrze myślę każdemu znana ciężarówka FSC Star 200. Pojazd ten zyskał popularność dzięki swojemu szerokiemu zastosowaniu w przeznaczeniu cywilnym jak i również w służbach mundurowych. Ciężarówka ta produkowana była w latach 1976-1994 przez polską firmę znajdującą się w Starachowicach. Ten samochód ciężarowy został tak dobrze zaprojektowany, że można go spotkać do dzisiaj chociażby w służbach mundurowych jakimi jest wojska, gdzie cały czas dzielnie służy i przewozi żołnierzy na poligony. Jego szerokie zastosowanie zdobyło naprawdę dużą sympatię wśród jego użytkowników.  Silnik jaki mogliśmy w nim znaleźć to poczciwa wysokoprężna rzędowa 6 cylindrowa jednostka rozwijająca moc 92Kw co dawało 125 koni mechanicznych. Silnik napędzany był 5 biegową manualną skrzynią biegów. Powstało wiele specjalistycznych zabudów oraz wersji przede wszystkich dla takich służb jak straż pożarna, policja czy też wojsko. O jego popularności zadecydowały właśnie takie czynniki jak łatwość zabudowy nadwozi specjalistycznych, wysoki wskaźnik mocy, który zapewnił dobrą dynamikę a także niskie zużycie paliwa z racji zastosowania wysokoprężnego silnika diesla. W obecnych czasach najczęściej spotykaną wersją jest wersja z zabudową skrzyniową używana przez nasze wojsko z racji dużej niezawodności oraz prostoty w jego obsłudze czy też naprawianiu,
     

     
     

    STAR 200 zabudowa PRALNIA
     

     

     
     
     
     
    Kochani moi czytelnicy! Na dzisiaj to już jest koniec moich wypocin  Mam nadzieję, że taki rodzaj artykułu przypadnie wam do gustu i dzięki mnie poznacie trochę tą naszą starą i rodzimą motoryzację przez która do dzisiaj kolekcjonerzy nie mogą spać.  Starałem się wam trochę przybliżyć fenomem naszej polskiej motoryzacji, która po dzień dzisiejszy jest nie jako ikoną pośród pasjonatów pewnych marek samochodów. Pozdrawiam was cieplutko .
     
     
    Źródła : wikipedia, google grafika, portral auto-kult.pl oraz inne motoryzacyjne strony.
     
     
     
     
     
     
  24. Lubie to!
    jokerek23 otrzymał punkt reputacji od drenn Polska Motoryzacja PRL - Jaka była i czym się wtedy jeździło?   
    Witam wszystkich serdecznie! W dniu dzisiejszym chciałbym wam trochę przedstawić motoryzacji z czasów PRL. Nie od dzisiaj wiadomo, że pewne pojazdy stały się już ikoną naszej motoryzacji ale i nie tylko. Za wiele pojazdów musimy dzisiaj zapłacić spore pieniądze. Pytanie tutaj nasuwa się jedno  - Czy jest tak naprawdę za co? W tym artykule postaram się wam przedstawić parę propozycji najbardziej znanych i kultowych pojazdów PRL.
     

     
    Pierwszym pojazdem, który chciałbym wam przedstawić jest niewątpliwie tzw. Maluch czyli nasz niezawodny Fiat 126P. Tego pojazdu myślę, że nie trzeba nikomu przedstawiać bo jest on niewątpliwie legendą. Do dzisiaj mówi się, że samochód ten zastępował wielu rodzinom tak naprawdę wszystko - od campera po samochód dostawczy. Dzięki takim zastosowaniom zdobył on przydomek kultowego pojazdu, który po dziś dzień porusza się po naszych drogach.  Tworzony był od 1973 roku w fabryce w Bielsku- Białej i pojawiał się na naszym runku przez blisko aż 30 lat! Ostatni model, który został wyprodukowany ujrzał światło dzienne w 2000 roku, dzięki czemu nawet najmłodsze pokolenie mogło poznać ten wóz. 
    A teraz trochę danych technicznych : Pojemność silnika w maluchu to raptem 594 cm a jego maksymalna mac to aż 23 km. Napędzany był czterobiegową skrzynią biegów. 
    Oprócz podstawowego modelu z 2-drzwiowym nadwoziem typu fastback, produkowane były również modele pochodne:
    Steyr-Fiat 126 (1973–1975), produkt austriackiej firmy Steyr, która wyposażyła 2069 włoskich Fiatów 126 m.in. w mocniejszy silnik typu bokser (643 cm³, 25 KM);
    126 BIS (1987–1991), 3-drzwiowy hatchback z silnikiem chłodzonym cieczą, o pojemności 703 cm³ i mocy 25,2 KM, produkowany w zakładzie FSM w Tychach (190 361 egzemplarzy);
    126p Cabrio (1991–1995), 2-drzwiowy kabriolet bazujący na zespołach wersji fastback (507 egzemplarzy).

     

     

     
    Kolejnym pojazdem, który według mnie i wielu innych pasjonatów motoryzacji jest jednym z kultowych aut PRL to większości znany nam Fiat 125P. Ten fiacik jest większym bratem naszego poczciwego maluszka. Swoją sławę zdobył prawdopodobnie dzięki swoim właściwością jezdnym a także kultowym jak na tamte czasy designem. Nazywany był "Dużym Fiatem" z racji odróżnienia go od Fiata 126p. Jego produkcja zaczęła się 28 listopada 1967 roku i już wtedy był konkurencyjnym modelem dla naszym Syrenek czy też poczciwych Warszaw. Silnik jaki w nim gościł to 1295ccm i dysponował 60KM. W roku 1969 weszła do produkcji popularna wersja 1500 ,która wówczas osiągała zawrotną moc 70 km i wyposażona była w silnik 1.5. Silniki jakie mogliśmy w nim znaleźć to głównie jednostki benzynowe. Jego produkcja trwała raptem do 1991 roku. Polska firma korzystała wówczas z włoskiej licencji firmy FIAT. Posiadał także 4 biegową skrzynie biegów jak jego poprzednik jednakże w tym modelu od roku 1985 wprowadzono skrzynie biegów, która posiadała już 5 biegów. Popularność i status legendy zyskał na pewno dzięki swoim chromowanym dodatkom na zderzaku czy też karoserii, co dla niektórych było nie lada Samochód dostępny był początkowo jako 4-drzwiowy sedan, w 1972 roku do oferty dołączyła wersja kombi, trzy lata później pick-up. Warto tutaj dodać fakt, że Fiat 125p był wykorzystywany także przez służby medyczne jako pojazd sanitarny do przewozu rannych czy chorych.
     

     

     

     
     
    Kolejnym samochodem, którego tutaj nie mogło zabraknąć jest niewątpliwie FSO Polonez, którego uważano za następcę pięknego Fiata 125p. Jego produkcja rozpoczęła się w roku 1978 i trwała do roku 2002. Swoją popularność zdobył dzięki temu, że przypominał on stylistyką ówczesne modele Volkswagenów czy tez Renault. Pojazd ten był idealny dla przeciętnego Kowalskiego z racji swojej niskiej jak na tamte czasy ceny. Jego silnik posiadał aż 75km co było już dość sporą mocą w porównaniu do swoich poprzednich braci. Fabryka FSO wyprodukowała ponad milion egzemplarzy Poloneza, ponieważ trafił on idealnie w gusta na naszym rynku ale i nie tylko. Można było go spotkać także na rynkach w Kairze czy też Bangkoku. Trafiały tam przede wszystkim wersje eksportowe tego wspaniałego wozidła. Pierwsze egzemplarze Polonezów zyskały nawet przydomek "Borewicz" , które zawdzięczają swoją nazwę od słynnego porucznika z serialu 007 zgłoś się. Niestety jego wnętrze nie różniło się jakoś znacznie od swojego poprzednika, jednakże był on znacznie lepiej wyposażony. Można było tu znaleźć już znacznie wygodniejsze fotele czy też lepszej jakości tablicę rozdzielczą. Nowością jaką mogliśmy tutaj spotkać było na pewno nadwozie 5-cio drzwiowe co znacznie spodobało się wielu rodzinom w tamtych czasach. Standardem tutaj wówczas powoli stawała się już skrzynia 5-cio biegowa, która dotychczas mogła być tylko rarytasem dla wielu Polaków.
    Powstawały także robocze wersje kultowego poldka takie jak Polonez Truck. Nowoczesnością mogła tu być na pewno zmodernizowana wersja Poloneza tzw. Polonez Caro. Samochód dostał mocno odświeżone nadwozie a także m.in. zastosowano nowe przednie reflektory i inaczej wyprofilowane zderzaki, w układzie wydechowym zastosowano tłumik środkowy[25][50][51]. We wnętrzu zmieniono m.in. kierownicę oraz dodano regulację wysokości mocowania pasów przednich. Powiększono także znacznie listę wyposażenia dodatkowego, w jego skład wchodziły m.in.: obręcze kół ze stopów metali lekkich, szyberdach, autoalarm, sportowe fotele Inter Groclin, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek, radioodbiornik, głośniki, lakier metalizowany.
     
     

    FSO BOREWICZ
     

    POLONEZ CARO
     

    POLONEZ TRUCK
     
     
    Kolejną ikoną motoryzacji PRL-u jest na pewno poczciwa Warszawa, która zyskała na popularności z racji tego, że był to nasz pierwszy powojenny samochód w produkcji masowej. Jej produkcja rozpoczęła się dokładnie 6 listopada 1951 roku i produkowany był aż do roku 1973. Produkowany był w oparciu o swój bliźniaczy model, który można było spotkać po radzieckiej stronie a mowa jest tutaj o GAZ-M20 POBIEDA.  Pierwsze modele tego samochodu były oparte przede wszystkim na radzieckiej konstrukcji samonośnej od której to Polska zakupiła plany. Użyto wówczas wtedy dolnozaworowej jednostki o pojemności 2120 cm3, która generowała raptem moc
    50 km. Napęd przekazywany tutaj był poprzez 3 biegową skrzynie biegów, która znajdowała się przy kierownicy co mogło nawiązywać do klasycznych amerykańskich modeli samochodów. Pojazd ten określany był w tamtych czasach jako polska limuzyna z racji niskiej ceny zakupy a także komfortowego wyposażenia jak na swoje czasy. Początkowo produkowana byłą z 4-drzwiowym garbatym nadwoziem typu fastback przez co zyskała potoczną nazwę "warszawianka". Od roku 64 produkowana była jako sedan, natomiast od 1965 roku jako 5-dzrzwiowe kombi. Warto tutaj dodać, że powstało też wiele specjalistycznych wersji takich jak : radiowóz, ambulans, kombii czy też pocztylion.
     

     
     

    FSO WARSZAWA KOMBI
     
    http://4.bp.blogspot.com/-AFuOw6IG8Po/Vm6aZNXDkNI/AAAAAAAAt5I/HsdzJCvr2Sc/s1600/img002.jpg
    FSO WARSZAWA AMBULANS
     

    FSO WARSZAWA MILICJA
     
    Ostatnim już pojazdem, który chciałbym wam przedstawić jest dobrze myślę każdemu znana ciężarówka FSC Star 200. Pojazd ten zyskał popularność dzięki swojemu szerokiemu zastosowaniu w przeznaczeniu cywilnym jak i również w służbach mundurowych. Ciężarówka ta produkowana była w latach 1976-1994 przez polską firmę znajdującą się w Starachowicach. Ten samochód ciężarowy został tak dobrze zaprojektowany, że można go spotkać do dzisiaj chociażby w służbach mundurowych jakimi jest wojska, gdzie cały czas dzielnie służy i przewozi żołnierzy na poligony. Jego szerokie zastosowanie zdobyło naprawdę dużą sympatię wśród jego użytkowników.  Silnik jaki mogliśmy w nim znaleźć to poczciwa wysokoprężna rzędowa 6 cylindrowa jednostka rozwijająca moc 92Kw co dawało 125 koni mechanicznych. Silnik napędzany był 5 biegową manualną skrzynią biegów. Powstało wiele specjalistycznych zabudów oraz wersji przede wszystkich dla takich służb jak straż pożarna, policja czy też wojsko. O jego popularności zadecydowały właśnie takie czynniki jak łatwość zabudowy nadwozi specjalistycznych, wysoki wskaźnik mocy, który zapewnił dobrą dynamikę a także niskie zużycie paliwa z racji zastosowania wysokoprężnego silnika diesla. W obecnych czasach najczęściej spotykaną wersją jest wersja z zabudową skrzyniową używana przez nasze wojsko z racji dużej niezawodności oraz prostoty w jego obsłudze czy też naprawianiu,
     

     
     

    STAR 200 zabudowa PRALNIA
     

     

     
     
     
     
    Kochani moi czytelnicy! Na dzisiaj to już jest koniec moich wypocin  Mam nadzieję, że taki rodzaj artykułu przypadnie wam do gustu i dzięki mnie poznacie trochę tą naszą starą i rodzimą motoryzację przez która do dzisiaj kolekcjonerzy nie mogą spać.  Starałem się wam trochę przybliżyć fenomem naszej polskiej motoryzacji, która po dzień dzisiejszy jest nie jako ikoną pośród pasjonatów pewnych marek samochodów. Pozdrawiam was cieplutko .
     
     
    Źródła : wikipedia, google grafika, portral auto-kult.pl oraz inne motoryzacyjne strony.
     
     
     
     
     
     
  25. Super
    jokerek23 przyznał reputację dla MufmentPakistan#36 Plebiscyt CSowicze - GRUDZIEŃ   
    *Nie nominujemy siebie.
     
    *Jedna kategoria = jedna osoba nominowana(w przypadku duetu = 2 osoby powiązane)
     
    *Osoba nominowana musi zostać oznaczona za pomocą @ np. @ xavjer
     
    *MAKSYMALNIE 10 pustych pól
    Powyżej 10 = 1 punkt warn bez ostrzeżenia słownego
     
    Zakończenie plebiscytu
    14.o1.2022
     
    Najlepszy Administrator Forum (od  Moderator wzwyż):
    Najlepszy  UBTeam: @ Gr@b@rz
    Najlepszy  Właściciel serwera: @ NiunieK
    Najlepszy  Opiekun Serwera: @ Agnes
    Najlepszy  Admin serwera: @ Nyguss
    Najlepszy  Redaktor: @ jokerek23
    Najlepszy  Games Support: @ drenn
    Największy no-life: @ [*]
    Najbardziej denerwująca osoba: @ quAr0t2115
    Najbardziej zaangażowana osoba: @ P00F
    Najmniej doceniana osoba: @ Masterbyk
    Najbardziej kreatywna osoba: @ jokerek23
    Najbardziej wpływowa osoba: @ RumcajsJumper
    Najbardziej pomocna osoba: @ Rutkowski
    Najbardziej lubiana osoba: @ Barkto
    Najbardziej opanowana osoba: @ Gr@b@rz
    *Nowa* Największy bałwanek sieci: @ quAr0t2115
    *Nowa* Największy kapuś: -
    *Nowa* Najbardziej kulturalna osoba: @ [*]
    *Nowa* Najbardziej zgrany duet: @ xDominikPlx @ Masterbyk
    Największy uparciuch:-
    Forumowy maniak: @ misiek223
    Najbardziej zaskakujący Użytkownik (pozytywnie):
    Najzabawniejszy użytkownik:  @ Mr. Emerytowany
    Najlepszy avatar:-
    Gwiazda sieci: @ Paula<3
    Największy leniuch:-
    Mistrz ciętej riposty: @ Mr. Emerytowany
    Największy spamer:-
    Największy lizus: @ [*]
    Postrach sieci: @ [*]
    Najładniejsza  dziewczyna:-
    Najprzystojniejszy  chłopak:-
    Największy podrywacz: -
    Cheater miesiąca: @ Rutkowski
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie